راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی ۲۰۱۹

امروزه ماشین لباسشویی یکی از ضروری ترین و پرکاربرد ترین وسایل منزل می باشد. بهتر است قبل از خرید لباسشویی به نکات اصلی این دستگاه برای خرید توجه کنید.

موارد مهم در انتخاب مناسب‌ترین ماشین لباسشویی

۱_ اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب ماشین لباسشویی توجه به استاندارد بودن و رتبه برچسب انرژی آن است. بدون توجه به این فاکتور‌ها هرگز اقدام به انتخاب نکنید. این دستگاه در هفته حدود یکی دو بار استفاده می‌شود. بهتر است قبل از خرید به پارامتر‌های اصلی این دستگاه توجه کنید.

۲_ با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان لباسهای قابل شستشو در هر بار ظرفیت لباسشویی را انتخاب کنید.

لباسشویی‌های تمام اتوماتیک معمولا با حداکثر ظرفیت ۵، ۶، ۷ و ۸ کیلوگرم ساخته می‌شوند.

۳_ مسلما میزان پولی که برای خرید این دستگاه در نظر می‌گیرید یکی از عوامل مهم تعیین کننده در انتخاب آن است. اما باید توجه داشته باشید که با کمی بیشتر کردن این مبلغ، می‌توانید گزینه بهتری را خریداری کنید.

۴_  وجود برنامه‌های متنوع در ماشین لباسشویی به شما اجازه می‌دهد که برنامه شست و شو را متناسب با نوع و جنس لباس‌ها انتخاب کنید و نتیجه بهتری نصیبتان شود. بعضی از دستگاههای جدید علاوه بر برنامه‌های از پیش تعیین شده، این امکان را برایتان فراهم می‌آورند که به دلخواه خود برنامه‌ای را برای شستشو تنظیم کنید. پس لباسشویی با تنوع برنامه بیشتر کارایی بیشتری دارد.

۵_ اگر محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی شما به شیر آب گرم نزدیک است. پیشنهاد می‌کنیم دستگاههای دارای دو ورودی آب (اصطلاحا دارای دو شیر) را بخرید. در این گونه ماشین‌ها اگر برای شستشو دمای بالایی نیاز باشد مقداری از اب گرم از طریق شیر آب گرم تامین می شود و در نتیجه برق کمتری مصرف می‌شود. در غیر اینصورت، المنت دستگاه به تنهایی باید دمای مطلوب آب را تامین کنید.

۶_ سرعت خشک کن که با واحد دور در دقیقه مشخص می‌شود از دیگر مشخصه‌ها یک ماشین لباسشویی است. اگر برای خشک کردن لباس‌ها محدودیت دارید یا ترجیح می‌دهید که آن‌ها را به صورت نیمه خشک یا خشک کامل از لباسشویی خارج کنید، بهتر است ماشین لباسشویی با دور خشک کن بالاتر انتخاب کنید. ( جدیدا لباسشویی ها با خشک کن صد در صد داخل بازار موجود است.

۷_ ماشین‌هایی که دربشان در قسمت جلوی آن‌ها قرار دارد بسیار کمتر از ماشین‌هایی که درب آن‌ها در قسمت بالا است آب مصرف می‌کنند. بعضی از انواع ماشین‌های لباسشویی با درب از جلو فقط به اندازه ۳۳ درصد دیگر ماشین لباسشویی‌ها مصرف آب دارند. پس به میزان مصرف آب دستگاه هم توجه کنید. شست وشو در ماشین‌های درب از جلو نیز بهتر انجام می‌شود.

* بیشتر ماشین‌های لباسشویی عرض ۶۰ و ارتفاع ۸۵ سانتی متر دارند. پیش از خرید، فضای مناسب نصب آن را معین کنید.

 

معتبرترین برندهای ماشین لباسشویی بازار

حتما از برندهای بزرگ بازار برای خرید ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. در زیر ما برندهای معتبری که به شما پیشنهاد می کنیم را نام می بریم.

در نظر داشته باشید که تمامی برندهای زیر کاملا مورد تایید کارشناسان دی جی تعمیرات می باشند اما مطمئنآ برندهایی وجود دارند که شما مشتریان گرامی با انها کار کرده اید و کاملا هم از آنها راضی بوده اید اما ما در لیست زیر قرار ندادرند.

لیست برندهای معتبر و برتر  لباسشویی مورد تایید دی جی تعمیرات به شرح زیر می باشند:

برای قیمت روی برند مورد نظرتان کلیک کنید

ماشین لباسشویی چند کیلویی؟

سوالی که برای هر خریداری پیش خواهد امد این است که ماشین لباسشویی چند کیلویی خرید کنم؟ و اصلا برای تعداد خانوار ما چه ظرفیتی مناسب است؟ شما می توانید طبق مواردی که در زیر قرار دادیم ظرفیت ماشین لباسشویی خود را انتخاب کنید البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که شاید خانواده ۳ نفره ای باشد که از یک خانواده ۵ نفره شست و شوی بیشتری انجام میدهد و حجم لباس های انها نیز بیشتر است اما همانطور که ذکر کردیم تمامی اعداد و ارقام زیر برای حالت کاملا معمول در یک خانواده در نظر گرفته شده است.

راهنمای انتخاب ظرفیت ماشین لباسشویی در شرایط کاملا معقول یک خانواده:

خانواده ۲ تا ۳ نفره: بین ۶ تا ۸ کیلویی
خانواده ۳ تا ۶ نفره: بین ۷ تا ۱۰ کیلویی
خانوده بالای ۵ الی ۶ نفر: بالای ۸ کیلویی

موارد فنی

برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی

در خرید ماشین لباسشویی برنامه های شستشو را در نظر بگیرید و اصلا به سرعت از کنار آن رد نشوید. بگذارید به زبان ساده به شما بگوییم که در حال حاضر یکسری لباس پشمی و کتان دارید، در اینجا کار شما خیلی راحت است و کافی است که برنامه شست و شو را تنظیم کنید تا ماشین لباسشویی مورد نظر شما آن را تشخیص داده و با توجه به جنس لباس ها، برنامه مورد نظر را اعمال کند و مثلا نوع درجه حرارت، کیفیت شستشو را با توجه به جنس لباس تغییر دهد.

دور خشک کن ماشین لباسشویی

به این مورد حتما توجه داشته باشید. اولا اینکه در حال حاضر ماشین لباسشویی هایی با دور خشک کن خیلی بالا وارد بازار شده اند. به عنوان مثال ماشین لباسشویی ۱۰۰۰ دور، ۱۲۰۰ دور، ۱۴۰۰ دور، ۱۶۰۰ دور تا ۲۰۰۰ دور هم در بازار وجود دارند که البته در حال حاضر دور خشک کن ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ دور دارای فروش بیشتری می باشند.

اگر قصد خرید ماشین لباسشویی با دور موتور بالا را دارید تا انجا که می توانید از دور بالای موتور آن، زیاد استفاده نکنید چرا که اولا دور بالای موتور در لباسشویی یا برای لباس های خیلی ضخیم کاربرد دارد و نباید برای لباس های ظریف استفاده شود چرا که عمر لباس هایتان را کم می کند و همچنین باعث پایین امدن عمر ماشین لباس شویی تان خواهد شد.

تفاوت لباسشویی صد در صد خشک کن با خشک کن معمولی

در بالا همانطور که گفته شد ماشین لباسشویی ها توسط دور موتوری که برای خشک کن انها استفاده شده است لباس ها رو خشک می کنند اما جالب است بدانید که این روش باعث خشک شدن صد در صد لباس ها نخواهد شد . اما در لباس شویی هایی که خشک کن صد در صد دارند از فن و المنتی که مخصوص لباس ها می باشند استفاده شده که باعث خشک کن صد در صد می شوند و چون دیگر از دور موتور بالا برای خشک کردن لباس ها استفاده نمی شود دیگر نه لباس هایتان اسیب خواهند دید و نه عمر لباسشویی کمتر خواهد شد.

ماشین لباسشویی تسمه ای یا بدون تسمه

یکی از دغدغه های خرید ماشین لباسشویی در این سال های جدید بحث با تسمه و بدون تسمه ماشین لباسشویی می باشد که البته باید هم به انها توجه زیادی کرد. در حال حاضر هر کدام از این موتور های با تسمه و بدون تسمه مزایا و معایبی دارند اما پیشنهاد ما به شما این است که برای اینکه بدانید بدون تسمه بگیرید یا با تسمه حتما مطلب زیر را مطالعه کنید.

بهترین ماشین لباسشویی های ۲۰۱۹

 

۱) ماشین لباسشویی آاِگ مدل : AEG L8FS86699 Built-In

بسیاری خرید ماشین لباسشویی آلمانی را پیشنهاد می‌کنند چرا که ماشین‌های لباسشویی آلمانی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند. برند «آ.اِ.گ» و به خصوص مدل L8FS86699، نمود فناوری آلمانی برای شستشوی بهینه و باکیفیت است. اگر قصد صرفه جویی در مصرف برق دارید، این مدل با رتبه مصرف انرژی A+++، یکی از بهینه‌ترین گزینه‌های موجود در بازار ایران است که به لطف موتور پیشرفته «اینورتر»، با وجود نرخ دور ۱۶۰۰ بار در دقیقه، بسیار کم صدا است و حجم کمی از خانه شما را می‌گیرد. وجود صفحه نمایش، دستیار شستشو، قفل کودک و حس‌گرهای متفاوت، ماشین لباسشویی جدید AEG را به یکی از هوشمندترین گزینه‌ها تبدیل کرده است.

بهترین ماشین لباسشویی آاِگ مدل : AEG L8FS86699 Built-In

۲) ماشین لباسشویی ال جی مدل : LG WM-G128SS-GSC

اگر در خانواده پرجمعیت و با نیازهای شستشوی متنوع زندگی می‌کنید، مدل WM-G128SS-GSC، یکی از بهترین گزینه‌ها با ظرفیت بالا و انواع روش‌های شستشو از مجموع بهترین ماشین لباسشویی ۲۰۱۹ به حساب می‌آید. کیفیت بالا و امکانات فراوان این ماشین لباسشویی مانع کاهش بازده آن نشده و مانند بسیاری از دیگر محصولات شرکت «ال‌جی»، شاهد سطح مصرف انرژی در بهترین نمونه خود هستیم. این لباسشویی ۱۲ کیلوگرمی، یکی از بهترین طراحی‌های مدرن را دارد که توانسته مخزن با ظرفیت بالا خود را در حجم کلی بسیار کوچک، قرار دهد. تصور بسیاری از چرخش مخزن لباسشویی‌ به صورت حرکت ساده ساعت‌گرد است اما این مدل پیشرفته، توان چرخاندن لباس‌ها در ۶ حرکت مختلف از جمله پیچشی، غلتاندن و سایشی را دارد تا پس از اتمام شستشو، هیچ گونه آلودگی روی لباس‌ها باقی نماند.

بهترین ماشین لباسشویی ال جی LG WM-G128SS-GSC

۳) ماشین لباسشویی بوش مدل : سری ۸ Bosch WAW3266XIR

مدل سری ۸ ماشین لباسشویی از برند «بوش»، یک گزینه اقتصادی در زمان خرید و پس از آن، در زمان استفاده است که با وجود توان بالا در شستن، از منابع به شکل بسیار مطلوب استفاده می‌کند. با یکی از بهترین ماشین‌های لباسشویی ۲۰۱۹ از نظر بازده مصرف مواجه هستیم که توانایی بالایی در کاهش مصرف آب، مواد شوینده و برق دارد. این دستگاه با تخمین حجم و آلودگی لباس‌ها، میزان مواد شوینده و آب مورد نیاز را پیش از شروع، تخمین زده و با کم‌ترین مصرف، بیشترین پاکی را به همراه می‌آورد.

بهترین لباسشویی بوش مدل Bosch WAW3266XIR

۴) ماشین لباسشویی سامسونگ مدل : Samsung H147

یک گزینه خانوادگی دیگر با ظرفیت بالا که توانایی شستشوی تعداد بالایی از پوشاک را در زمان کوتاه دارد. سامسونگ در معرفی این محصول این قول را می‌دهد که مدل “H147” برای مدت‌ها بدون عیب، کار کند اما در صورت بروز هرگونه عیب، قابلیت شناسایی هوشمند نواقص یا عملکرد نامناسب، راهنمایی‌های لازم را بدون نیاز به حضور فرد متخصص، فراهم می‌کند. فناوری “VRT Plus”، صدا و لرزش برآمده از این دستگاه را به حداقل رسانده و به لطف سیستم‌های مراقبتی دستگاه، می‌توان از آن در برابر نوسانات برق یا دستکاری خردسالان، محافظت کرد.

بهترین لباسشویی سامسونگ 2019 مدل Samsung H147

۵) ماشین لباسشویی بوش مدل : Bosch WAK2426SIR

اگر در خانواده کم جمعیت زندگی می‌کنید و قصد هزینه زیاد روی ماشین لباسشویی ندارید، در این صورت، این ابزار شوینده از شرکت «بوش»، یک گزینه اقتصادی و به صرفه است. تمام تلاش سازندگان بر کاهش زمان و منابع موردنیاز برای کار با این دستگاه بوده است به طوری که با زمان خشک‌سازی بسیار مطلوب ۳۰ دقیقه‌ای رو‌به‌رو هستیم. علاوه بر کاهش بازه زمانی شستشو و خشک کردن، با خرید ماشین لباسشویی بوش، در مصرف مواد شوینده و انرژی به مقدار قابل توجهی، صرفه جویی کنید. این شرکت، ۱۴ نوع برنامه شستشو مختلف را فراهم کرده تا با توجه به نوع بافت و دوخت پوشاک، بتوان هر شکلی از آلودگی روی آن را از بین برد.

بهترین ماشین لباسشویی بوش 2019 Bosch WAK2426SIR

بهترین برند ماشین لباسشویی ۲۰۱۹ ؟

بهترین مارک لباسشویی : مارک بوش (Bosch)، آاِگ (AEG)
انواع ماشین لباسشویی: ورودی محفظه بعضی از ماشین‌های لباسشویی در بالای دستگاه و برخی در جلوی آن قرار گرفته که این به دلیل تفاوت ساختار و نحوه شستشو در هرکدام است. با توجه به نیازهای خود، یکی از دو نوع «درب از جلو» یا «درب از بالا» را انتخاب کنید.

 

واژه گان و اصطلاحات ماشین لباس شویی :

قفل کودک (child lock):

قفل کودک به کودکان کنجکاو اجازه نمی‌دهد تنظیمات صفحه کنترل را دست بزنند. به این ترتیب آن‌ها دیگر نمی‌توانند به طور اتفاقی برنامه شستشو را دچار وقفه کنند.

نمایشگر (Display):

از روی نمایشگر می‌توانید وضعیت شستشو را کنترل کنید. این صفحه‌ها معمولا LED یا LCD هستند.

برچسب انرژی (Energy Label):

این برچسب به شما امکان می‌دهد از میزان مصرف برق و آب و همچنین سروصدای دستگاه مطلع شوید. این میزان از Aتا G دسته بندی شده است. Aکمترین و Gبیشترین هزینه را نشان می‌دهد.

آبگیری مجدد (Extra Rinse):

این برنامه به شما اطمینان می‌دهد که ماده شوینده به طور کامل استفاده شده است. باقی ماندن مواد شوینده روی لباس‌ها باعث حساسیت پوستی و سوزش می‌شود.

کارکرد نیمه پر (Half Load):

با این قابلیت می‌توانید هنگامی که کار شست وشو به نیمه رسیده یا لباس کمتری داخل ماشین است، از آب و قدرت کمتری استفاده کنید. بسیاری از ماشین‌های امروزی این امکان را دارند که به صورت خودکار بار داخل ماشین را وزن کنند.

ظرفیت گنجایش (Load Capacity):

بیشترین مقدار باری است که ماشین می‌تواند تحمل کند. این مقدار در ماشین‌های لباسشویی مختلف متغیر است. راهنمای خرید ماشین لباسشویی از بانه

پیش شست وشو (Pre-wash):

با این برنامه، لباس‌های بسیار کثیف پیش از آغاز چرخه اصلی شست وشو با دمای پایین شسته می‌شوند.

شست وشوی سریع (Quick Wash):

امروزه زیاد شدن مشغله کاری باعث شده است وقت کمتری برای شستن لباس‌ها وجود داشته باشد بنابراین نیاز به داشتن یک ماشین لباسشویی که بتواند این کار را در زمان کمتری انجام دهد بیش از پیش احساس می‌شود. این گزینه علاوه بر شست وشوی سریع، سبب می‌شود از اب و برق کمتری استفاده شود.

سرعت چرخش آب (Spin Speed):

سرعت چرخش – بر حسب برنامه شستشو – در برخی از ماشین‌های لباسشویی به طور خودکار و در اغلب آن‌ها به صورت دستی قابل تنظیم است. بالا بودن این سرعت هنگام خشک کردن نیز باعث می‌شود رطوبت لباس‌ها بیشتر گرفته شود و سرعت خشک کردن لباس‌ها بیشتر شود. البته بالا بودن سرعت، مصرف انرژی و احتمال پاره یا فرشودن لباس‌ها را بالا می‌برد.

دور موتور متغیر (Variable Spin Speed):

به شما این امکان را می‌دهد که بدون در نظر گرفتن برنامه، سرعت چرخش را تعیین کنید.

شستشوی لباس‌ها پشمی (Wool Wash):

ماشین‌های لباسشویی معمولی فقط می‌توانند برخی از پارچه‌ها را بشویند. محدودیت این ماشین‌ها به گونه‌ای است که پلیور‌ها، روسری‌ها و یا بالش‌ها را باید با روش دیگری شست. این برنامه به منظور جلوگیری از چروک شدن لباس‌های پشمی و آسیب رساندن به آن‌ها طراحی شده است.

منطق فازی (Fuzzy logic):

این سیستم به طور خودکار دما، آب و میزان مواد شوینده را براساس مقدار لباس‌ها و درجه کثیفی ان‌ها تنظیم یمکند.

اتوکشی آسان (Easy Iron):

برای کاستن از چین و چروک لباس‌های ظریف برنامه‌های ویژه‌ای در برخی ماشین‌های لباسشویی وجود دارد. استفاده از آب بیشتر در آخرین مرحله شستشو (آبکشی) از ایجاد چروک جلوگیری می‌کند.

 

خدمات ما

تمیرات فوری ماشین لباسشویی در محل

اگر به هر دلیلی نیاز به تعمیرات یا سرویس لباسشویی در کرج، فردیس، ملارد، شهریار یا اسلامشهر دارید میتوانید با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت همکاران ما برای تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنند و مشکل را بر طرف کنند.

 

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در کرج

 

 

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (2 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *