آموزش تعمیر مایکروفر خاموش

آموزش تعمیر خاموش شدن مایکروفر بعد از چند ثانیه

مایکروفر با تحولی که در زمینه پخت و پز ایجاد کرده کم‌کم جای خود در آشپزخانه خانه‌ها باز می‌کند. نبود وقت یکی از دلایل گرایش به این وسیله می‌باشد. در اینجا دلایلی که ممکن است باعث خرابی مایکروفر و خاموش شدن چند ثانیه بعد از روشن شدن شود را بررسی و توضیح می‌دهیم. اگر دارای دانش فنی کافی می‌باشد، دست به کار شوید تا خودتان مایکروفرتان را تعمیر کنید. وگرنه به هیچ عنوان حتی جعبه‌ی مایکروفر را هم باز نکنید.

میکروسوئیچ درب مایکروفر

تمام میکروسوئیچ‌ها که معمولا ۲ تا بوده و مربوط به اتصال درب به مایکروفر می‌باشند را چک کنید. ممکن است بر اثر گرمای زیاد، جرقه و یا اتصالی برق سوخته باشند. ابتدا میکروسوئیچ‌ها را نگاه کنید تا علائمی از سوختگی در آن ببینید. اگر سوختگی مشاهده کردید با یک تعمیرکار حرفه‌ای  تماس بگیرید.

 

برد اصلی

باید تمامی قطعات اصلی چک شود، برد اصلی را از لحاظ ظاهری و دسته‌سیم‌های متصل به آن بررسی کنید. اگر مورد خاصی پیدا نشد، باید برد اصلی تعویض گردد.

 

صفحه کلید و یا صفحه لمسی

برای تست صفحه کلید باید تک تک کلیدها را فشار داده و از انجام عملیات آن کلید مطمئن شوید. در صورت خرابی هر یک از کلیدها، آن را تعویض و در صورت تعمیر شدن آن را تعمیر کنید.

ترانس

یکی از دلایل خاموش شدن مایکروفر بعد از چند ثانیه ممکن است ترانس باشد. ترانس در بعضی مواقع نیم‌سوز می‌شود که به مرور زمان و تعویض نکردن آن آسیب جدی به دستگاه می‌رساند. برای تست ترانس به هیچ عنوان در منزل این کار را انجام ندهید زیرا موجب برق گرفتکی و در مواردی کشته شدن فرد می‌شود.

محافظ حرارتی

اگر مایکروفر چند ثانیه کار کند و متوقف شود ممکن است محافظ حرارتی سوخته باشد. کار محافظ حرارتی جلوگیری از حرارت بیش از حد به مایکروفر می‌باشد. برای تست آن از مولتی‌متر استفاده کرده و در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید.

ترموستات

ترموستات را به وسیله یک مولتی‌متر تست کنید و در صورت خراب بودن آن را عوض کنید. مایکروفر از خطرناک‌ترین دستگاه‌های داخل منزل است چرا که دارای ترانس و برق با ولتاژ بالا می‌باشد، برای تعمیر آن هرگز به تنهایی قطعات آن را مورد آزمایش و بررسی قرار ندهید. پیشنهاد می‌شود در این زمینه از تکنسین‌های متخصص و با تجربه استفاده کنید.

 

تعمیر تخصصی مایکروفر در کرج

تکنسین‌های دیجی‌تعمیرات با سال‌ها تجربه و آموزش در زمینه تعمیر تخصصی انواع مایکروفر در خدمت همشهریان کرج می‌باشند. می‌توانید با ما تماس گرفته و ضمن بیان مشکل، وقت مراجعه تعمیرکار را هماهنگ نمایید.

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (2 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *