زمان نرمال خاموش و روشن شدن یخچال

زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال

زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال ، نحوه کارکرد صحیح یخچال بدین صورت است که پس از یک مدت مشخص کارکردن کمپرسور یخچال خاموش می شود و پس از مدتی مجددا شروع به فعالیت میکند، اما گاهی ممکن است یخچال شما ناگهان خاموش شود ، یا دائم کار کند و یا تایم خاموش و روشن یخچال به هم خورده چنانچه این مشکلات برای یخچال شما نیز پیش آمده است در ادامه با مقاله زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

دلیل زیاد خاموش و روشن شدن یخچال 

 دلیل روشن خاموش شدن زیاد یخچال میتواند وجود اشکال در یکی از قطعات یخچال شما باشد که در ادامه این مقاله به بررسی علل زیاد خاموش و روشن شدن یخچال ساید بای ساید میپردازیم:

  • قطع و وصل شدن یخچال معمولا زمانی رخ میدهد که در انتقال و اعلام دمای اعلام شده یخچال خطایی وجود داشته باشد.
  • در اکثر یخچال ها وظیفه نظارت بر دمای یخچال بر عهده یک قطعه به نام ترموستات است.
  • البته در برخی از مدل های یخچال ها وظیفه ترموستات را برد الکترونیکی به کمک سنسورهای حساس به میزان دما انجام میدهد.
  • حالا زمانی که اطلاعات ارسال شده اشتباه باشد یخچال زودتر از حالت کارکرد استاندارد روشن و یا خاموش میشود.

تعیین مدت زمان روشن و خاموش شدن یخچال به چه عواملی بستگی دارد؟

کارکرد به صورت اتومات فرآیندی است که به صورت تنظیمات پیش فرض در همه ی یخچال ها وجود دارد. اما اینکه تعیین مدت زمان روشن و خاموش شدن یخچال به چه عواملی بستگی دارد موضوعی است که در ادامه این مطلب به توضیح آن خواهیم پرداخت:

  • اولین مساله ای که تعیین کننده زمان اتومات کردن است میزان کارکرد یخچال شما میباشد در واقع طبیعی است که زمان کارکرد موتور یخچال نو کمتر از این زمان برای یخچال هایی است که چندین سال است مورد استفاده قرار گرفته اند.
  • موضوع دیگری که در تعیین زمان اتومات کردن یخچال تاثیر دارد مارک یخچال شما میباشد. تعیین مدت زمان اتومات کردن در انواع برندهای مختلف یخچال متفاوت است.

زمان نرمال روشن خاموش شدن یخچال

همانطور که در قسمت قبل برای شما توضیح دایدم تعیین زمان دقیق اتومات کردن یخچال به عوامل مختلف بستگی دارد اما این میزان برای یک یخچال در حالت استاندارد زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال  باید در ازای ۴۵ دقیقه کارکرد ۱۵ دقیقه استراحت باشد که البته این اعداد در انواع مختلف یخچال میتواند متغییر باشد و مساله ای که مهم است و حتما باید به آن دقت شود انجام شدن پروسه روشن خاموش شدن (اتومات کردن) یخچال است یعنی اگر این تایم کار کردن بیشتر هم شود باید مهم این باشد که یخچال خاموش می شود و استراحت میکند.

علت زود روشن شدن یخچال

علت زود روشن شدن یخچال یا به عبارت دیگر زود اتومات کردن یخچال به معنای تغییر دمای یخچال زودتر از زمان مشخص شده است. به طور مثال اگر قرار است یخچال شما به صورت ۴۵ دقیقه کارکرد و ۱۵ دقیقه استراحت کار کند. زمانی که فعالیت خود را قطع کرد زودتر از سپری شدن مدت ۱۵ دقیقه مجددا شروع به کار میکند. که در ادامه به بررسی چند علت زود روشن شدن یخچال میپردازیم:

  • ممکن است سنسور دما و یا ترموستات یخچال شما خراب باشد که در این صورت دستور قطع و وصل فعالیت دستگاه را با خطا صادر میکند. و منجر به کارکرد کمپرسور به اشتباه میگردد.
  • شاید هوای محل نصب یخچال شما بسیار گرم بوده و درجه تنظیمی یخچال توسط شما برای آن دما مناسب نباشد. در این صورت شما شاهد اتومات کردن یخچال زودتر از زمان معین خواهید بود.
  • ممکن است لاستیک دور درب یخچال شما پاره شده باشد. و به دنبال آن هوای گرم وارد شده به یخچال دمای هوای دورن یخچال شما را زودتر گرم کند.
  • ممکن است کمپرسوریخچال شما خراب شده باشد.

 

موتور یخچال چند دقیقه باید کار کند؟

با توجه به اینکه یخچال ها دستگاه هایی هستند که به صورت ۲۴ ساعته کار میکنند. قطعا کار کردن موتور آن هم به صورت ۲۴ ساعته میتواند فشار زیادی را به آن وارد کند. و منجر به آسیب به یخچال شما گردد به این منظور سیستم کارکرد اتومات در یخچال ها تعبیه شده که همانطور که در قسمت های قبلی این مقاله به آن اشاره کردیم زمان دقیق کارکرد موتوریخچال به چندین عامل بستگی دارد. و حتما در فواصل اتومات کردن زمان مشخصی باید برای استراحت موتور وجود داشته باشد و موتور یخچال نباید به صورت یکسره کار کند.

نتیجه گیری

اگر یخچال شما در زمان درست اتومات نمیکند و یا زود خاموش و روشن می شود ، پس به منظور بهبود کارایی دستگاه خود و افزایش عمر مفید یخچال بهتر است در صورت مشاهده روشن و خاموش شدن نادرست یخچالتان هر چه زودتر در اسرع وقت نسبت برای رفع این مشکل با نمایندگی تعمیر یخچال تماس بگیرید تا از پرداخت هزینه های بیشتر برای تعمیر آن بی نیاز شوید.

بیشتر بیدانیم : راهنمای کامل تنظیم دما در یخچال فریزر

 

هر سوالی در مورد زمان روشن و خاموش کردن یخچال دارید در کادر زیر بنویسید تا فورأ پاسخ دهیم

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (12 امتیاز, average: 4,25 از 5)
Loading...

24 دیدگاه

  • قدرت اله علی بخشی

    با سلام وعرض ارادت خسته نباشید. فریزر پارس مدل F12MC شش کلید که فن آن نو تعویض شده با سنسور که در وسط داخل فریزر محکم نصب شده ولی هر ۱۳دقیقه به ۱۵روشن و خاموش میشود کندانسور پشت را کاملا تمیز کردم ولی مشکل وجود دارد عنایت فرماید راهنمائی کنید با تشکر و سپاس

    • modir

      سلام توضیح کامل بفرمایید آیا یخچال سرما کافی دارد یا خیر ؟ اگر سرما نرمال است مشکلی وجود ندارد خاموش و روشن شده یخچال نسبت به دمای محیط و مقدار موادغذایی داخل یخچال متغییر می باشد.

      • علیرضا

        سلام ببخشید یخچال پارس کهنه خریداری شده توسط خودم اما بیشتر از ۴۵دقیق کار میکند اما میام بر میگردم میبینم خاموش شده به محض باز کردن درب دوباره شروع میکند به کار کردن نگرانی وجود داره؟؟

        • modir

          سلام هیچ مشکلی ندارد مواد غذایی داخل یخچال بچینید. خالی بودن یخچال باعث می شود با باز کردن درب همه یخچال هوای خنک از یخچال خارج شود.

  • فریبرز

    باسلام وخسته نباشید
    بنده یخچال دوقلوی میشلr600aدارم وقتی دمای فریزر تا منفی۱۷میاد موتور یخچال دیگه کار نمیکنه ولی مانیتور روی درب یخچال روشنه و دما رفته رفته تامنفی۲درجه میاد پایین وقتیکه پریز یخچال از برق درمیارم و دوباره وصل میکنم بازم همین تکار میشه
    ضمنا لامپ داخل یخچال که ال ای دی هست هم ازکارافتاده که لامپ و سنسور لامپ و سیم پیچی لامپ همه روتست کردم سالم بودن
    ممنون میشم راهنمایی کنید باسپاس فراوان

    • modir

      سلام برد دستگاه ایراد دارد.

  • صالحی

    با سلام
    یخچال فریزر سامسونگ که کارکرد و دمای طبیعی و سرمای کافی داره. ولی دو ماهه که هر یک ساعت و نیم یکبار یه صدایی ازش شنیده میشه. صدا به این شکله: اول صدای تلق و تولوق میاد. بعد صدای تیک طولانی که انگار چیزی میخواد روشن بشه. دو سه تا تیک میکنه بعد تموم. کل این صدا ها شاید در حد یک دقیقه باشه.
    مشکل از چی میتونه باشه؟

    • modir

      سلام صدای قلنج شکستن یخچال مربوط به لوله ها و فوم داخلی یخچال می باشد که در یخچال های قدیمی ال جی و سامسونگ به مرور زمان فوم ها تغییر حالت می دهند و لوله ها جای بازی پیدا میکنند و در هنگام کار با منبسط و منقبض شدن لوله ها صدایی شبیه قلنج شکستن می دهند.

  • Omid

    باسلام
    بنده یه یخچال ایستکول ۵ فوت دارم که ۲۷ دقیقه خاموش است و ۱۰ دقیقه روشن می‌شود
    سرمای تقریبا مناسبی دارد ( ترموستات روی درجه ۶ سرمایی حدود ۳ونیم درجه تولید می‌کند ) و فاصله از دیوار هم بیشتر از ۱۰ سانت است
    آیا طبیعی است این زمان روشن و خاموش بودنش ؟

    باتشکر

    • modir

      سلام کاملا طبیعی و نرمال کار میکند نگران نباشید.

  • فراهانی

    با سلام یخچال الکترواستیل es27دارم زمان اتومات هر ۲۵ دقیقه روشن ۱۱یا ۱۲ خاموش آیا طبیعی

    • modir

      سلام بله مشکلی نیست.

      • ملایی

        سلام یخچال فریزر سامسونگ تکی دارم که ۲۴دقیقه خاموش و ۱۳دقیقه روشن میشود و سرمایش کافی است ولی علامت دمای یخچال چشمک میزند ولی علامت دمای فریزر ثابت است ایرادی ندارد

  • فیروز حسین زاده

    سلام وعرض خسته نباشید یخچال فریزر سینجر داریم تقریبا چندماهذپیش موتورش سوخت که اومدن تعویض کردن واز. روز بعدش متوجه شدم قطع نمیکنه که دوباره اومدن درستش کردن،الان درجه یخچال وفریزر کمه کم هست وموتورش ۷تا۸ساعت کارمیکنه و۲۰تا۳۰دقیقه خاموشه سرماش هم خوبه حتی بنظرم بااون درجه کم سرماش زیاده،خواستم راهنمایی بفرمایین ایرادی نداره۷تا۸ساعت کارکنه،باتشکر

    • modir

      سلام کاملا طبیعی است و تا چند روز دیگر که همه مواد غذایی را داخل کابین یخچال فریزر بگذارید و مواد غذایی به درجه تعیین شده یخچال برسند تایم کارکرد یخچال کم می شود.

  • امین عزیزی

    سلام.موتوریخچالم یکسره روشنه باانکه فن یخچال خاموش روشن میشه وایرادی نداره ولی صدای موتوریکسره شنیده میشه ویخچالی که ۱۰یا۱۲ساعت خاموش بوده فن فریزروموتوریخچال تاچندساعت بایدیکسره کارکنه

  • محمود

    شما فریزر پارس دارم از مدلهای برفک دار کندانسور بالای که درست زیر سقف داخل فریزر هست یه زیاد میزنه سرما عالی دمای فریزر منفی۱۶هست همیشه رادیاتهای پایین یخ نمیزنن

  • روح اله هادیان

    با سلام خدمت شما
    حدود یک ماهه یخچال دوقلو تکنو گلد خریدم کارکرد فریزر به نظر خودم طبیعی هست دمای داخل هم عالی ولی فکر میکنم یخچال بیش از اندازه کار میکنه حدود ۱۰تا ۱۳ دقیقه روشن وحدود ۵تا ۶ دقیقه خاموش آیا طبیعی هست ممنون از شما

    • modir

      سلام خیر کاملا نرمال است و این زمان نسبت به دمای محیط ، حجم مواد غذایی و تعداد باز وبسته کردن درب یخچال متغییر می باشد.

  • اسماعیلی

    سلام یخچال ایستکول ۹ فوت دارم درجه ترموستات روی ۲/۵ زمان روشن شدن ۵ دقیقه خاموش بودن حدود ۱۵ تا ۱۸ دقیقه میباشد اب در سردخانه یخ میزند ایا کارکرد یخچال درسته؟

    • modir

      بله درست است. مطلب بالا را با دقت بخوانید.

  • میلاد سن شناس

    سلام خسته نباشید
    یخچال فریزر تک هیمالیا دارم
    دکمه سوپر رو روشن کردم ولی هرکار میکنم خاموش نمیشه نمی‌دونم چرا یخچال موتور و کمپرسور همینطور داره کار می‌کنه یه سره
    علتش چی می‌تونه باشع؟؟

    • modir

      سلام اتوماتیک بعد از ۱۰ ساعت خاموش می شود.

  • دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *