تفاوت کولر گازی تقلبی و اصلی _ تشخیص کولرگازی اصلی _ اسپیلت اصلی و فیک

تشخیص کولر گازی تقلبی و اصلی همه برند ها {راه آسان در ۱ دقیقه}

آیا قصد خرید کولر گازی دارید ولی به خاطر تنوع و مدل های مختلف نمیدانید چه مدلی راخریداری کنید یا تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی برای شما سخت شده . حق با شماست توی این آشفته بازار که هر متقلبی به دنبال سودجویی است تشخیص دستگاه اصلی از تقلبی بسیار سخت شده است.

مهم نیست قصد خرید چه برندی را دارید ما در این مطلب سعی میکنیم نکاتی را یادآوری کنیم و یک راهکار مناسب برای تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی تمام برندها را برای شما توضیح دهیم .

شاید از خود بپرسید که چرا می بایست نسبت به تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی حساس باشید. دلیل آن واضح است، چرا که کولرهای گازی تقلبی که اغلب به کولرهای بانه ای معروف هستند، کیفیت کولرهای اصلی را نداشته اما سودجویان بعضا این دستگاه ها را با قیمتی گزاف و هم سطح با قیمت های اصلی به شما می فروشند. مسلما هیچ کس دوست ندارد هزینه ای بابت جنس های بی کیفیت بپردازد.
کولرهای بانه ای که از مرز غربی کشور وارد می شوند، نمونه های غیر اصل و تقلبی هستند که می بایست در خرید به این موضوع دقت نمایید.

از سوی دیگر کیفیت محصولات بانه ای به خصوص کولرهای گازی به هیچ عنوان قابل مقایسه با محصولات اصلی و اوریجینال نیست. یعنی مطمئنا شما محصولاتی با طول عمر بالا و به صرفه ای را خریداری نخواهید کرد.

یکی دیگر از معایب خرید کولر گازی تقلبی این است که این دستگاه ها فاقد گارانتی واقعی و معتبر می باشند. از آن جایی که ممکن است برای هر وسیله ای مشکلاتی به وجود آید، نداشتن گارانتی معتبر و کاربردی می تواند برای خریداران دردسر ساز شود.

از طرف دیگر کولرهای بانه ای، فاقد خدمات پس از فروش هستند، یعنی معمولا پس از تحویل یا حتی نصب این کولرها و دریافت وجه؛ دیگر کسی پاسخگوی مشکلات فنی احتمالی کولر شما نخواهد بود.
همچنین گاها در کولرهای گازی و اسپلیت تقلبی، به جای استفاده از کمپرسورهای ۲۴ هزار از کمپرسورهای ۱۸ هزار و به جای ۱۲۰۰۰ از ۹۰۰۰ استفاده می شود. حتی ضخامت لوله مسی مورد استفاده در این کولرها، کم می باشد. البته لازم به ذکر است که این موارد از سوی شما قابل تشخیص نخواهد بود و در طول زمان متوجه این تفاوت خواهید شد. به همین دلیل می بایست کولر گازی را از مراکز معتبر خریداری کنید.

 

تشخیص کولر گازی اصل و تقلبی اجنرال

کولر گازی های تقلبی :

شاید شما برای خرید کولر گازی به یکی از بازارهای شهر های مرزی کشورمان مراجعه کرده باشید و یا با مغازه هایی در داخل شهر خودتان برخورد کرده اید و حتی شاید در کانال های تلگرامی و اینترنتی قصد خرید کولر گازی دارید. باید تحت هر شرایطی به این موارد توجه کنید.

۱_ برچسب های زیبا و چشم نواز ولی تقلبی

هیچکدام از برند های اروپایی یا آمریکایی هیچوقت عکس پرچم خود را برای تبلیغ بر روی لیبل و برچسب برند خود نمیزنند. اما در بعضی از مغازه های بازار های شهر های مرزی و فروشگاه های متفرقه شهرها هنگام بازدید میبینید که لیبل هایی با پرچم کشور ؟آن برند به طور مثال برند بوش با پرچم آلمان روی کولر گازی نصب شده تا شما را قانع کنند که این محصول برای بوش آلمان است .

۲_ حک لیزری بر روی موتور کولر گازی

با بعضی از فروشنده های متقلب که صحبت میکنید به شما این اطمینان را میدهند که ما کولر گازی اصلی به شما میدهیم که روی کمپرسور حک شده مثلآ کاوازاکی ژاپن ولی باید بدانید که این حکاکی ها با دستگاه ساده لیزر انجام میشود.

این افراد متقلب و سودجو با تعویض لوگو برند، برچسب های زیبا و  کارتن های جدید یک کولر گازی چینی معمولی را به یک کولر گازی اسپیلت تقلب با برند جدید معتبر مانند بوش هیتاچی اجنرال وستینگهاوس ویرپول و غیره … تبدیل میکنند و چندین برابر قیمت واقعی به فروش میرسانند.

راه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی چیست ؟

 

پیشنهاد اول ما این است که همیشه از مغازه های معتبر نمایندگی هر برند با گارانتی اصلی خرید کنید . ولی به هر دلیل اگر قصد خرید از فروشگاه دیگری دارید یک راه ساده برای شناسایی و تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی وجود دارد. این روز ها اینترنت در هر لحظه و هر مکانی در دسترس ما می باشد برای تشخیص کولرگازی و اسپیلت تقلبی کافی است هنگامی که در فروشگاه مد نظرتان هستید مدل دستگاه و برند کولر گازی را در گوگل به انگلیسی سرچ کنید.

بعد از سرچ برند و مدل کولر گازی سایت اصلی برند را کلیک کنید تا عکس مدل دستگاه مورد نظر شما نشان داده شود . با مشاهده عکس تمامی موارد ظاهری را چک کنید تا مغایرتی وجود نداشته باشد حتی به تفاوت های کوچک هم اهمیت بدهید و حتی نوع نوشتن برند و محل قرار دادن لوگو بر روی پنل دستگاه، هر چند که در مورد کولر گازی مدل های فیک تبدیل شده به هیچ عنوان شباهتی با مدل های اصلی ندارند ولی باز شما هوشیار باشید.

اگر بعد از سرچ همچین مدلی را در گوگل و سایت اصلی پیدا نکردید فورا از خرید در آن مغازه صرفه نظر کنید و پولتان را در جیب این افراد متقلب نریزید.

تشخیص کولر گازی اینورتر با معمولی

برای اینکه بتوانید به راحتی کولر گازی اینورتر اصلی را از تقلبی تشخیص دهید، می بایست از فروشنده بخواهید که برد الکتریکی پنل خارجی را به شما نشان دهد. این برد در قسمت کمپرسور و کندانسور قرار گرفته است. لازم است بدانید که کولر گازی های معمولی فاقد برد هستند و یا دارای بردهای ساده و ابتدایی هستند، در حالی که کولر گازی های اینورتر اصلی، دارای بردهای بزرگ و با کیفیتی می باشند.
ضمنا حتما دقت کنید که گاز دستگاه می بایست R410 باشد که در کولرهای تقلبی از این گاز استفاده نمی شود. غالبا در کولر گازی های کم مصرف از گاز R410a استفاده می کنند اما گاز مورد استفاده در کولر گازی های معمولی گاز R22 می باشد. همچنین لازم است تا از اصالت کمپرسور دستگاه و DC بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

تشخیص برد کولر گازی اینورتر اصلی و تقلبی

برای تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی می بایست از فروشنده بخواهید تا به شما شرکتی را به منظور دریافت خدمات پس از فروش معرفی نماید. در صورتی که او از این کار سر باز زند و یا فروشگاه های معتبری را معرفی نکند، می بایست به تقلبی بودن کولر گازی که قصد خرید آن را دارید، شک کنید.

همچنین خوب است به جای گوش دادن به صحبت های فروشنده، برچسب فنی موجود روی کولر گازی را چک کنید. این برچسب دارای اطلاعات فنی است که می تواند مشخصه های دستگاه را به شما معرفی نماید. آمپر کولر گازی اینورتر کم میباشد ( ۳.۲ آمپر)، این دستگاه اینورترخواهد بود این در حالیست که جریان آمپر کولر گازی های معمولی ۱۲ آمپر می باشد.

 

تعمیرگاه تخصصی کولر گازی در کرج کلیک کنید

 

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (8 امتیاز, average: 4,13 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *