چه مقدار لباس در لباسشویی بریزیم

ظرفیت لباس در لباسشویی چقدر است؟

یکی از عامل‌های اساسی در واقعاً تمیز شدن لباس‌ها، پر نکردن لباسشویی است. لباس‌ها به جا احتیاج دارند تا موقع چرخش در محلول آب و پودر لباسشویی «شناور شوند» تا خاک و لکه‌هایشان پاک شوند. اگر مخزن لباسشویی زیادی پر باشد، به بعضی لباس‌ها محلول کمی پاک‌کننده می‌رسد که باعث می‌شود با همان لکه‌ها و بوی بد بیرون بیایند. به همین خاطر دانستن ظرفیت لباسشویی‌ای که با آن کار می‌کنید مهم است تا زیادی پرش نکنید.

اما اندازه‌ی محفظه‌ی لباسشویی‌تان چقدر است؟

اگر راهنمای ماشین لباسشویی‌تان را گم کرده‌اید و نیاز دارید ظرفیت مخزن لباسشویی‌تان را بدانید، محاسبه‌اش ساده است. این روش در صورتی هم که بخواهید ماشین قبلی‌تان را با یکی با همان ظرفیت شستشو عوض کنید مفید است. تعیین ظرفیت لباسشویی‌تان کمک‌تان هم می‌کند بدانید در هر بار برای دادن نتیجه‌ی خوب، چقدر لباس باید داخل محفظه لباسشویی قرار دهید.

فرمول محاسبه‌ی ظرفیت مخزن لباسشویی

برای محاسبه‌ی حجم یا ظرفیت نگه‌داری مخزن ماشین لباسشویی از این فرمول استفاده کنید.

حجم (متر مکعب) = پی ضرب در r ضرب در r ضرب در D

برای معادله از این کلید استفاده کنید:

  • پی = ۳.۱۴
  • r = شعاع ؛ یادتان باشد r = قطر تقسیم بر دو
  • D = عمق ؛ در قالب هندسه‌ی کلاسیک ارتفاع استوانه

چطور حجم مخزن یا ظرفیت لباسشویی را حساب کنیم؟

  1. همه‌ی اندازه‌ها را به فوت انجام دهید.
  1. شعاع مخزن را از مرکز مخزن تا دیواره‌ی خارجی مخزن اندازه بگیرید. همین‌طور می‌توانید قطر را اندازه بگیرید و بر دو تقسیم کنید. این شعاع است.
  2. با استفاده از فرمول، شعاع را در شعاع ضرب کنید؛ توجه کنید این مثل ضرب شعاع در دو نیست. بلکه معادل با مربع شعاع است.
  1. مربع شعاع را از مرحله‌ی سه‌ی بالا در پی (۳.۱۴) ضرب کنید.
  2. مقدار مرحله‌ی چهار را در عمق مخزن ضرب کنید تا حجم یا ظرفیت لباسشویی را به فوت مکعب به دست آورید.

ظرفیت لباسشویی بر حسب نوع لباسشویی

اگر دنبال لباسشویی جدید می‌گردید، مدل‌های مختلفی که فروخته می‌شوند ظرفیت‌شان به فوت مکعب نوشته شده است.

  • لباسشویی‌های فشرده معمولاً ۲.۳۰ تا ۲.۴۵ فوت مکعب هستند.
  • هم لباسشویی‌های استاندارد و هم در از بالای پربازده از ۳.۱ تا ۴.۰ فوت مکعب متغیر هستند.
  • لباسشویی‌های در از جلوی پربازده ممکن است از ۴.۰ فوت مکعب تا ظرفیت خیلی زیاد ۵.۰ فوت مکعب باشند. بیشتر در از جلوها بین ۴.۲ تا ۴.۵ فوت مکعب هستند.

خوب یعنی چی؟

حالا که اندازه‌ی محفظه‌ی لباسشویی‌تان را می‌دانید، می‌توانید حساب کنید در هر بار چقدر لباس نگه می‌دارد. یادتان باشد با اینکه در هزینه‌های استفاده و مدیریت زمان بار کردن پر به صرفه است، هیچ‌وقت نباید لباس‌ها را فشرده کنید و فقط چون جا هست، لباسشویی را زیادی پر کنید.

با همه‌گیر شدن لباسشویی‌های خودکار در خانه‌ها در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، تولیدکننده‌های لباسشویی شروع به استفاده از اصطلاح «بار لباس» کردند. آن زمان، ظرفیت بیشتر لباسشویی‌ها حدود هشت پوند لباس پارچه‌ای یا کتانی بود. با بزرگ‌تر شدن لباسشویی‌ها، محدودیت‌های «یک بار» به پوند هم بالا رفت. آمدن لباسشویی‌های پربازده که همزن مرکزی نداشتند ظرفیت بار را زیاد کرد.

لباسشویی‌های درب از جلو با حرکت غلتشی لباس‌ها را در محلول پاک‌کننده جابه‌جا می‌کنند و لباسشویی‌های درب از بالا از همزن پارویی زیری استفاده می‌کنند و فضای بیشتری برای لباس‌های کثیف باقی می‌گذارند.

چون ظرفیت لباسشویی به فوت مکعب داده شده، اندازه‌ی فضا و لباس‌های کثیف به پوند گرفته شده، واحد وزن، نمی‌توانید تبدیل یک به یک داشته باشید.

امروز هر لباسشویی ظرفیت پیشنهادی دارد. به صورت یک معیار سرانگشتی، ۷ کیلوگرم لباس برای لباسشویی درب از بالای با ظرفیت استاندارد، ۵ تا ۶ کیلوگرم برای لباسشویی درب از جلو معمولی و ۸ تا ۹ کیلوگرم برای لباسشویی درب از جلوی با ظرفیت خیلی زیاد مناسب است.

برای ایده دادن به شما برای اینکه لباس‌های کثیف چقدر وزن دارند این راهنمایی‌ها را ببینید:

نوع لباس چقدر وزن دارد
تی شرت ایکس ال ۲۳۰  گرم
لی آبی مدیوم ۷۲۰  گرم
سویی شرت مدیوم ۴۰۰  گرم
یک عدد ملحفه‌ی کامل ۶۰۰  گرم
یک عدد حوله‌ی حمام بزرگ ۱۵۰۰ گرم

این وزن‌ها راهنمای خوبی هستند برای اینکه چقدر از هر قلم می‌تواند در یک بار لباس جا شود. بعد از مرتب کردن لباس‌ها (همان‌طور که همیشه انجام می‌دهید، مطمئنم) باید سبد خالی لباس‌تان را وزن کنید بعد با آنچه یک بار پر لباس کثیف تخمین می‌زنید پرش کنید. دوباره سبد پر را وزن کنید و به طور مناسب تنظیمش کنید. ممکن است بتوانید بیشتر بشویید یا ممکن است لازم باشد بعضی چیزها را بردارید.

حالا آماده‌اید لباسشویی را بار کنید و دمای مناسب آب و دور مناسب را انتخاب کنید. اگر چند عضو خانواده لباس می‌شویند، از یک بار پر چند عکس بگیرید یا وزن‌های مناسب را روی تخته‌ی اطلاعیه‌هایتان بزنید. این کار ممکن است باعث شود لباس‌های تمیزتری داشته باشید و کمک کند لباسشویی‌تان طولانی‌تر عمر کند.

راه حل سنتی ریختن لباس در لباسشویی

 

یک راه حل سنتی وجود دارد که اکثر تعمیرکاران آن را پیشنهاد میکنند که دیگر نیازی به اندازه گیری وزن لباس ها نمی باشد که در اکثر مواقع این راه حل منطقی می باشد که ما در هیچ مواردی تا به حال ندیده ایم که مشکلی برای لباسشویی هیچ مشتری به وجود آید.

در این روش میگوییم که سبد داخلی لباسشویی را تا حدی پر از لباس کنید که به اندازه جای یک از فضای بالای لباسشویی خالی باشد.

اندازه لباس در ماشین لباسشویی

 

خدمات ما تمیرات فوری ماشین لباسشویی در محل

اگر به هر دلیلی نیاز به تعمیرات یا سرویس لباسشویی در کرج، فردیس، ملارد، شهریار یا اسلامشهر دارید میتوانید با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت همکاران ما برای تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنند و مشکل را بر طرف کنند.

 

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در کرج

 

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (7 امتیاز, average: 3,71 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *