مایکروفر کنمور Kenmore

استفاده‌های خلاقانه از مایکروفر

مایکروفر با مکانسیم ویژه پخت خود، روش‌های تازه‌ای را در پخت و پز غذا بوجود آورده است. مانند هر وسیله‌ی دیگری مایکروویوها هم مزایا و معایبی دارند. با استفاده‌ی صحیح از ماکروفر می‌توان از مزایای آن بهره برده و با سرویس و تعمیر به موقع از ضررهای آن را به حداقل رساند.

مزایای ماکروفر

استفاده از مایکروفر برای پخت غذا در حفظ ویژگی‌های مغذی مواد غذایی موثر است. مواد معدنی و ویتامین‌ها در این روش پخت نسبت به دیگر روش‌های پخت و پز بیشتر حفظ می‌شوند چون در پخت با ماکروفر زمان کوتاه‌تری صرف گرما دیدن ماده غذایی می‌شود، پخت و پز در فضای بسته صورت می‌گیرد و آب یا لازم نیست یا به مقدار خیلی کم صرف می‌شود. همان‌طور که می‌دانید آب زیاد، گرما دیدن سطح و پخت بیش از حد، مواد مغذی غذا را از بین می‌برد.

مایکروفر برای یخ‌زدایی مواد غذایی منجمد مثل گوشت، مرغ یا سبزیجات مطلوب است که در عرض چند دقیقه انجام می‌شود و یکی از ایمن‌ترین روش‌های یخ‌زدایی است. مزیت دیگر پخت با مایکروفر حفظ عطر طبیعی غذاست که باعث می‌شود نمک یا شکر بیش از مقدار لازم به غذا افزوده نشود. مایکروفر غذا را با رطوبت خودش می‌پزد بنابراین لازم نیست چربی اضافی یعنی کره یا روغن به آن افزوده شود.

مایکروفر غذا را در زمان کوتاه بدون افزودن آب یا چربی می‌پزد بنابراین ویتامین بیشتری در آن حفظ می‌شود و چربی موجود در آن کم می‌شود یا به کلی از بین می‌رود. از طرفی همه انرژی در مایکروفر صرف پخت و پز می‌شود و برای گرم کردن ظرف یا طبقات فر هدر نمی‌رود بنابراین مایکروفر وسیله‌ای سازگار با مصرف بهینه انرژی است و اگر مجبورید مقدار زیادی غذا آماده کنید یا فر معمولی‌تان کاملاً پر شده استفاده از مایکروویو به صرفه‌تر است.

معایب ماکروفر

پختن غذا در فرهای مایکروویو کوتاه است و میکروب‌هایی که احتمالا در غذا وجود داشته کشته نمی‌شوند و برای سلامتی می‌تواند مضر باشد. طبق نظر مخالفان با استفاده از مایکرویو، امواج این دستگاه علاوه بر ضایعات مواد غذایی، ممکن است به افراد نیز برخورد کرده و موجب ضایعاتی در بدن آنها شود. امواج کوتاه مایکروویو باعث پاره شدن و از هم پاشیدگی ذرات تشکیل‌دهنده مواد غذایی می‌شوند و ممکن است این مولکول‌های تغییرشکل یافته، توسط بدن انسان ناشناخته بوده و در متابولیسم بدن شرکت نکنند، که این می‌تواند عاملی برای ایجاد سرطان‌های مختلف باشد.

کابردهای خلاقانه‌ی مایکروویو

ضدعفونی کردن و دفع بوی بد اسکاچ ظرفشویی

اگر بعد از شستن ظرف ماهی، اسکاچ و اسفنج ظرفشویی‌تان بوی بد ماهی گرفت، آن را دور نیندازید. اسکاچ را در یک ظرف آب و آبلیمو یا سرکه خیس کنید، سپس آن را به مدت یک دقیقه در مایکروویو بگذارید. برای برداشتن اسکاچ از داخل مایکروویو حتما دستکش مخصوص آشپزی‌تان را به دست کنید. اسکاچ شما به وسیله حرارت مایکروویو کاملا ضدعفونی شده و بوی بد خود را از دست خواهد داد.

تمام مواد غذایی شام‌تان را تنها در ۱۰ دقیقه بپزید

می‌توانید ماهی قزل‌آلا و سبزی‌جات و سیب‌زمینی‌تان را در مدت زمان بسیار کمی در این دستگاه برای شام آماده کنید. برای سرخ کردن، پختن، بخارپزکردن غذاهای‌تان از مایکروویو استفاده کنید. تنها باید برای هر نوع طبخ غذا مدت زمان دستگاه را تنظیم کنید.

تخته گوشت (یا تخته‌خرد‌کن سبزی) را در مایکروویو ضدعفونی کنید

تخته گوشت را به خوبی بشویید، یک لیمو تازه روی آن بمالید، سپس به مدت یک دقیقه در مایکروویو بگذارید تا حرارت دستگاه به خوبی آن را ضدعفونی کند.

پختن سیب‌زمینی

درست است که مایکروویو نمی‌تواند سیب‌زمینی شما را کبابی و برشته کند اما می‌تواند آن را در مدت ۴ دقیقه به خوبی بپزد. می توانید باقی غذاهای‌تان را نیز به طور هم‌زمان در مایکروویو بپزید. با یک چنگال سیب‌زمینی را سوراخ کرده و به مدت دو دقیقه در دستگاه بگذارید. بعد از دو دقیقه آنها را بیرون آورده و باز به مدت ۲ و یا ۳ دقیقه دیگر در مایکروویو بگذارید‌. برای درست کردن پوره سیب‌زمینی، قبل از اینکه شیر را به سیب‌زمینی اضافه کنید کمی شیر را حرارت دهید. (بعد از سرد شدن شیر و سیب‌زمینی آنها را با هم مخلوط کنید و به هم بزنید تا پوره سیب‌زمینی شما آماده شود).

نرم کردن شکر قهوه‌ای

شکر را در یک ظرف پلاستیکی بگذارید کمی آب به آن اضافه کنید، و با حرارت متوسط ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در مایکروویو بگذارید.

نرم کردن عسل

معمولا زمانی که عسل را برای مدت زمان طولانی در یخچال می‌گذارید سفت و غیرقابل استفاده می‌شود. برای نرم کردن عسل می‌توانید آن را به مدت ۳۰ ثانیه و یا یک دقیقه در مایکروویو گذاشته و بعد میل کنید. البته لازم به توضیح است که برای نگهداری لازم نیست آن را در یخچال قرار دهید.

حرارت دادن خمیر

می‌توانید خمیر نان و یا خمیر غذای‌تان را در حدود ۱۵ دقیقه در مایکروویو بگذارید و به سرعت غذای‌تان را آماده کنید. خمیر را در یک کاسه بزرگ بگذارید و روی آن را با یک پلاستیک بپوشانید. ۲۵۰ گرم آب در یک کاسه بریزید و در پشت کاسه خمیر بگذارید. حرارت مایکروویو را تا حد امکان کم کنید. (۱۰ درصد قدرت مایکروویو). به مدت ۳ دقیقه خمیر را حرارت دهید، بعد بگذارید به مدت ۳ دقیقه دیگر نیز در مایکروویو بماند. سه دقیقه دیگر هم آن را حرارت دهید، بعد دوباره بگذارید ۶ دقیقه دیگر نیز در دستگاه بماند. اکنون خمیر شما پف کرده و آماده است.

گرم کردن محصولات آرایشی

ممکن است بعضی‌ها عادت داشته باشند کرم‌های آرایشی‌شان را در یخچال بگذارند. گرم شدن یک کرم آرایشی ممکن است پانزده تا بیست دقیقه از وقت شما را بگیرید. اما با استفاده از دستگاه مایکروویو به راحتی می‌توانید این زمان را به حداقل برسانید. (البته قبل از زدن کرم روی صورت گرمی آن را با دست‌تان امتحان کنید تا صورت‌تان نسوزد.) یا برای امتحان دقیق‌تر آن را با ساق پایتان بمالید و اگر هنوز سرد بود باز هم در مایکوویو گذاشته و حرارت دهید. برای اینکه دستگاه‌تان کثیف نشود می‌توانید کرم را داخل یک ظرف مخصوص مایکروویو بگذارید.

برشته کردن سیر

اگر بخواهید سیر را داخل یک ماهیتابه بریزید و روی گاز آن را سرخ کنید این کار در حدود ۴۵ دقیقه وقت شما را می‌گیرد. اما اگر این کار را با دستگاه مایکروویو انجام دهید، حداکثر ۸ دقیقه طول می‌کشد. برای این کار سر سیر را ببرید تا حبه‌های سیر مشخص شوند. حبه‌ها را در یک ظرف کوچک و عمیق بگذارید، آن را با فلفل ترکیب کنید و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به مخلوط‌تان اضافه کنید. ۲ قاشق غذاخوری آب ته ظرف بریزید و روی ظرف را با یک پلاستیک بپوشانید و در حدود ۷ دقیقه در مایکروویو بگذارید، بعد از اینکه ۷ دقیقه تمام شد، چند لحظه‌ای صبر کنید و بعد ظرف را از دستگاه بیرون بیاورید و باز هم برای برداشتن پلاستیک از ظرف چند لحظه‌ای صبر کنید.

کباب کردن غذاها

برای اینکه زمان پخت سبزیجات را کاهش بدهید، می‌توانید هر کدام را به صورت جداگانه در مایکروویو بپزید و بعد آنها را روی کباب پز طبخ کنید. سیب‌زمینی‌ها را به مدت ۲ دقیقه در دستگاه حرارت دهید، سپس فلفل دلمه‌ای‌ها را برای یک دقیقه در مایکروویو بگذارید. بعد از آن، سبزیجات دیگر غذای‌تان را هم به طور جداگانه در دستگاه بگذارید. غذای‌تان زودتر آماده شد یا نه؟

از مرکبات‌تان آب میوه بیشتری بگیرید

آب میوه گرفتن از یک لیموشیرین یا لیموترش که تازه از یخچال بیرون آورده شده سخت است. اما برای اینکه کارتان راحت‌تر شود و بتوانید از آنها آب میوه بیشتری بگیرید آنها را تنها برای ۲۰ ثانیه در مایکروویو بگذارید.

برشته کردن آجیل، نان و نارگیل

برای برشته کردن مواد غذایی‌تان نیز می‌توانید از مایکروویو استفاده کنید؛ برشته کردن آجیل و نان و …با استفاده از مایکروویو زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. در صورتی که اگر بخواهید با استفاده از یک ماهی‌تابه این کار را انجام دهید باید سه برابر زمان بگذارید. آجیل یا نان و … را در یک بشقاب بریزید و آنها را پراکنده کنید به طوری که بهم نچسبند و برای ۲ یا ۳ دقیقه در مایکرویو بگذارید. هر یک دقیقه بشقاب را از دستگاه بیرون بیاورید و بشقاب را تکان دهید. به یاد داشته باشید که بعد از اینکه بشقاب را از دستگاه بیرون آوردید، بگذارید مواد داخل آن برای یک دقیقه‌ای بمانند تا سرد شوند و بعد آنها را میل کنید.

پختن سبزیجات

آیا برای پختن سبزیجات به دنبال یک قابلمه آب هستید؟ آیا می‌دانستید که می‌توانید سبزیجات تان را در دستگاه مایکروویو بدون آب بپزید؟ اگر می‌توانید سبزی‌جات‌تان را به صورت یک لایه داخل یک بشقاب پهن کنید، با پلاستیک بشقاب را بپوشانید و با حرارت بالا آنها را بپزید. البته زمان پخت سبزیجات مختلف، متفاوت است؛ اگر سبزیجات شما ترد هستند، مانند اسفناج، قارچ یا نخود فرنگی بعد از سی ثانیه آنها را از دستگاه بیرون بیاورید؛ اما برای سبزیجاتی مانند هویج این زمان ۴ دقیقه می‌باشد.

 

تعمیر تخصصی مایکروفر در کرج

تعمیر مایکرو یکی از تخصصی‌ترین تعمیرات در بین دیگر لوازم خانگی است و این به خاطر ولتاژ کاری بالای آن است که اگر ملاحظات ایمنی رعایت نگردد خطر برق گرفتگی و ایجاد خرابی‌های بیشتر وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که تعمیر مایکروفر را حتما به یک تکنسین متخصص تعمیر مایکروویو بسپارید و از اقدات شخصی خودداری نمایید.

اگر مایکروفر خود را با کارت گارنتی معتبر خریداری کرده و هنوز اعتبار آن تمام نشده است با مرکز خدمات پس از فروش شرکت تولیدکننده مایکروفر تماس بگیرید تا از خدمات گارانتی آن استفاده نمایید ولی اگر تاریخ اعتبار تمام شده یا اصلا آن را ندارید. می‌توانید از تعمیرگاه‌های مجاز استفاده نمایید.

تیم فنی دیجی‌تعمیرات در کرج، با برخورداری از دانش تخصصی تعمیر مایکروفر آماده ارائخ خدمات تخصصی در این زمینه می‌باشد. برای هماهنگی زمان مراجعه با ما تماس بگیرید.

 

 

 

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (3 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *