۳۰ ماده‌ی غذایی که هرگز نباید در یخچال فریزر نگهداری کرد

۳۰ ماده‌ی غذایی که هرگز نباید در یخچال فریزر نگهداری کرد

همه ی ما می‌دانیم که مرغ و بیشتر فرآورده‌های لبنی متعلق به یخجال هستند. اما تعداد کمی مواد غذایی هستند که احتمالاً در تمام این مدت (اشتباهاً در یخچال) نگهداری می‌کردید.

۱- هندوانه

اگرچه بعد از بریدن، هندانه‌ها را باید در یخچال قرار داد، ولی قبل از آن بهتر است روی پیشخوان آشپزخانه (اپن) گذاشته شوند. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) هم پیشنهاد می کند که در این روش نگهداری آنتی اکسیدان بیشتری را حفظ می‌کنند. فقط به یاد داشته باشید که بعد از این که آنها را بُرش زدید زمان قرار دادن در فریزر روی آنها را بپوشانید چون که هندوانه طعم غذاهای دیگر موجود را به خود می‌گیرد.

۲- عسل

اگر شما عسلِ شربتی، نرم و صاف و شفاف دوست دارید، پس شاید نباید آن را در یخچال بگذارید. (عسل) وقتی که سرد شود، کریستالی(بلوری) می‌شود و نهایتاً به سختی سنگ می‌شود. دانه‌های ریز بهم متصل می‌شوند و برای فردی که به دنبال عسلی غلیظ و سفید نیست، مناسب نمی‌باشد.

۳- قهوه

بهترین جا برای نگهداری قهوه در درون محفظه‌ای خالی از هوا در دمای اتاق است. (قهوه) اگر سرد شود طعم خود را از دست می‌دهد و ضمناً رطوبت برای ته نشین (رسوب) و دانه‌های قهوه (اصلاً) خوب نیست.

۴- کدو تنبل

کدو تنبل اگر در یخچال نگهداری شود رطوبت موجود را به خود جذب می‌کند و باعث پوسیدن شدن خود می‌شود. بسیار مهم است که کدو تنبل در جای خشک و خنک نگهداری شود. بنابراین آن را با یک تکه مقوا بپیچید و آن را در زیر زمین یا آشپزخانه تان نگهداری نمائید.

۵- پیاز

پیش از بریدن پیاز آنها را در محیط اتاق بگذارید (تا با آن هم دما شود). اگر پیاز‌ها سرد شوند منجر به وارفتگی و ظاهری ناخوشایند می‌شود. نیازی به یادآوری این نیست که، رطوبت روند پوسیده شدن پیاز را تسریع می‌کند. بعد از اینکه آنها را بریدید، (حتماً) آنها نیاز به نگهداری در یخچال را دارند و در غیر اینصورت (آب خود را از دست داده و) خشک می‌شوند. مهم این است که شما آنها را در یک کیسه ی پلاستیکی و داخل کشوی مخصوص خود در یخچال بگذارید.

۶- نوتلا

این خوراکی بسیار دوست داشتنی و معروف را نباید هرگز در یخچال نگهداری کرد. اگر آن را در یخچال بگذارید بیشتر طعم شکلات خود را از دست می‌دهد. پس آن را به صورت کاملاً سربسته (ایزوله از نفوذ هوا و مایعات) در پستوی (محل نگهداری آذوقه در آشپزخانه‌های قدیم که جایی خنک و تاریک بود، شبیه انباری) خانه نگه دارید و از طعم خوب شکلات لذت ببرید. حالا جیزی وجود دارد که میتوان به آن لبخند زد.

۷- روغن زیتون

آیا می‌دانستید که برای نگهداری روغن زیتون محیط تاریک‌تر، بهتر است؟ آیا می‌دانستید که چرا روغن زیتون را معمولاً در بطری‌های تیره خریداری می‌کنید؟ هرچند درون یخچال بیشتر مواقع تاریک است اما سرما ممکن است باعث انجماد آن شود. در سرما نگه داشتن روغن زیتون بسیار خالص، باعث می‌شود که طعم آن عوض شده و این چیزی است که مطمئتاً شما آن را نمی‌پسندید.

۸- گیاهان معطر (با خواص دارویی)

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که گیاهان معطر را باید در یخچال نگه داشت، تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. اما این اصلاً صحیح نیست. یک دلیل این است که گیاهان معطر می‌بایست در جای خشک نگهداری شوند و وقتی که در یخچال سرد می‌شوند باعث جذب رطوبت (به خود) می‌گردد. بنابراین برای دستیابی به نتیجه مطلوب، آن‌ها را از انتهای ساقه بچینید و در ظرف آب قرار دهید.

۹- گوجه فرنگی

بله درسته! گوجه‌فرنگی نباید در یخچال نگهداری شود. اگر شما این کار را بکنید، کاری واقعاً اشتباه انجام داده اید. با این کار نه تنها گوجه طعم (واقعی) خود را از دست می‌دهد بلکه به مولکول‌ها (بافت میوه) آسیب زده و باعث تشکیل دانه دانه‌های ریز در آن می‌گردد. بگذارید گوجه در (جایی در دمای اتاق مانند:) تاقچه ی پنجره برِسد(پخته شود) و تا وقتی که تازه هستند، میل کنید.

۱۰- سس گوجه فرنگی

احتمالاً شما فکر می‌کنید به همان دلیلی که گوجه نباید در یخچال نگهداری شود سس آن را نیز نمی‌بایست در آنجا قرارداد؟ گرچه سس گوجه فرنگی از گوجه درست می‌شود. بسیار خوب! اما دلیلش این نیست. دلیل اصلی این است که این سس دارای مقادیر زیادی سرکه است، یک نگهدارنده ی طبیعی که باعث می‌شود سس شما تازه بماند.

۱۱- تُن

احتمالاً وقتی که شما این کلمه را می‌شنوید با خود می‌گویید که بسیار خوب این نوعی ماهی است و باید در یخچال نگهداری کرد. اما در واقع تُن ماهی کنسرو شده را باید در پستو یا کابینت آشپزخانه نگه داشت. اگر آن را در یخچال بگذارید ممکن است (قسمت فلزی کنسرو) زنگ بزند. اگر در جایی خشک باشد می‌تواند حتی تا پنج سال سالم بماند! هرچند بعد از اینکه در کنسرو را باز کردید باید ماهی را از ظرف آن خارج کرده و در یخچال نگه دارید.

۱۲- نان

شاید خنده دار به نظر بیاید که نان را باید خارج از یخچال نگهداری کرد. (در این صورت) نان خشک خواهد شد. در این مورد(استثنائاً) رطوبت یک مشکل نیست. نگهداری نان در جای سرد طعم کهنگی به آن می‌دهد. هرچند اگر نمی‌خواهید الان آن را بخورید، میتوان در یخچال گذاشت و بعداً تُست کرد.

۱۳- سیب زمینی

تو میگی گوجه فرنگی، من میگم سیب زمینی، اُه هر دوی این مواد به نظرم باید خارج از یخچال نگهداری شوند. شاید شما بگوید سیب زمینی را اغلب در پستو یا انباری نگهداری می‌کنند. دلیلش این است که اگر در یخچال نگهداری شود وارفته،نرم و دانه دانه می‌شود زیرا که نشاسته‌های موجود در آن خراب می‌شوند. عَه!

۱۴- سیب

شاید شما سیب سرد دوست داشته باشید اما واقعیت این است که آنها هفته‌ها بر روی پیشخوان آشپزخانه (سالم) می‌مانند سرما و رطوبت زیاد باعث تسریع در پخته شدن(رسیدن میوه) می‌شود. اگرچه پس از چند هفته بهتر است آن را در یخچال گذاشت. یا می‌توانید آن را بخورید!

۱۵- آوکادو (میوه‌ای شبیه گلابی)

یک ترفند خوب برای رسیدن(پختن) این میوه، نگهداری آن در زیر تاقچه پنجره است. وقتی به طور کامل رسیده است که گوشت آن حالت خامه‌ای داشته باشد. در این زمان غلظت مناسب برای گوآکامول (نوعی غذای مکزیکی از آواکادو) تشکیل می‌شود. پس آزمایش کن، و با قرار دادن آن در یخچال سِفتش نکن!

۱۶- سس تند

برای حفظ بیشترین طعم، سس تند فلفلی را در یخچال نگذارید. سرما طعم آن را ضعیف خواهد کرد. در عوض، سس تند حاوی سرکه را در پستو نگهداری کنید!

۱۷- شور

ترشیجات شور نیز مانند سس گوجه فرنگی با سرکه کافی بسته بندی شده و تا زمان باز کردن در آن (خارج شدن از حالت ایزوله هوای بیرون) تا چندین سال می‌تواند سالم بماند! پس بستگی به خودتان دارد که آن را در یخچال نگهدارید یا اینکه از یک ترشی گرم و خوشمزه و آب دار در هر روز لذت ببرید!

۱۸- سیر

سیر در یخچال زود تر پیر و پژمرده می‌شود و ناخواسته طعم خوبی به غذایتان می‌دهد. این بوته‌ها (منظور حبه‌های سیر است) نیازمند هوای آزاد است در غیر این صورت تمام محیط را به بوی خود آغشته می‌کنند. به این نکته توجه کنید مگر اینکه پنیر سیر بخواهید درست کنید. مممم… خوب به نظر میاد

۱۹- موز

بسیاری از مردم به دلایلی درستی موز‌ها را در یخچال نگه نمی‌دارند. وقتی موز در یخچال گذاشته شود نه تنها پوست آن تیره می‌شود بلکه فرآیند رسیدن (پخته شدن میوه) نیز کُند تر می‌گردد.

۲۰- ادویه جات

مانند سایر مواد غذایی خوش طعم، سرما و رطوبت باعث می‌شود مزه ی ادویه از بین برود. پس برای اینکه نتیجه بهتری داشته باشند، بهتر است آنها را در دمای اتاق نگهداری کنیم.

۲۱- خربزه

پیشنهاد می‌شود خربزه‌ها را روی پیشخوان آشپزخانه تان نگهداری کنید تا طعم خوب خود را حفظ کند. ضمناً نگهداری خربزه در دمای اتاق۳ باعث حفظ خاصیت آنتی اکسیدانی آن می‌شود. قرار دادن این میوه در یخچالتان اثر معکوس دارد. پس اگر از من بپرسید، پیشنهاد من این است که بیرون از یخچال باشد.

۲۲-آجیل

هرچند که دمای پایین تر(خنک تر) تاحدودی از فاسد شدن روغن طبیعی موجود در آجیل‌ها جلوگیری می‌کند، ولی سرمای یخچالتان ممکن است بسیاری از طعم آنها را از بین برده و باعث شود طعمی کسالت آور و نامطلوب به خود بگبرند. آجیل بوهای سایر غذاهای موجود در یخچال را هم همچنین به خود جذب می‌کند.

۲۳- میوه‌های هسته دار

میوه‌های هسته دار شامل: هلو، شلیل و آلو هستند. اگر اینها در یخچال نگهداری شوند، زمان بیشتری طول خواهد کشید تا برسند(پخته شوند). پس می‌بایست آنها را در دمای اتاق نگه داشت ولی اگر با وجود همه ی اینها شما الان آن‌ها را میل نمی‌کنید می‌توانید چند روزی این میوه‌ها را در قسمت مخصوص میوه در یخچالتان نگه دارید.

۲۴- گیاهان معطر(با خواص دارویی)

برای توضیح به زبان عامیانه، قراردادن گیاهان معطر در یخچال باعث تسریع پلاسیدگی این مواد می‌شود و درنتیجه طعم(خوب) قبلی خود را از دست می‌دهد. مانند سایر مواد غذایی ذکر شده در این مقاله، گیاهان معطر تازه را نیز باید در دمای اتاق نگهداری کرد.

۲۵- زرد آلو

اگر بخواهیم زرد آلو بیشترین طعم خود را حفظ کند، توصیه می‌کنم خارج از یخچال نگهداری شود و ترجیحاً روی پیشحوان آشپزخانه یا جایی خشک. وقتی زردآلو‌ها سرما ببیند، طعم و بافت (طبیعی) خود را از دست می‌دهد.

۲۶- سس سالاد

اهمیت وجودی سس‌های سالاد صرفاً مزه دار کردن و رنگ و لعاب دادن به یک سالاد معمولی است.

سس‌های سالاد جزء چاشنی‌ها هستند و مانند سایر چاشنی‌ها برای حفظ طعم آن باید خارج از یخچال – مثلاً در قفسه ی کابینت – نگهداری شوند.

۲۷- غلات (مانند برنج، گندم)

غلات وقتی در جایی خشک نگهداری شوند مزه‌ای بهتر خواهند داشت. نگهداری غلات صبحانه همراه با شیر، در یخچال می‌تواند باعث ناراحتی معده تان شود. اگر شما در آب و هوایی مرطوب مانند: جنوب فلوریدا زندگی می‌کنید، پس پیشنهاد می‌شود که غلات را در یخچالتان نگه دارید.

۲۸- کره ی بادام زمینی

هرچند نگهداری کره ی بادام زمینی در یخچال به این ماده ی غذایی معروف آسیب خاصی نمی‌زند ولی اگر آن را در ظرفی در جایی خنک و تاریک نگهداری کرد، طعم بهتری خواهد داشت. مانند غلات، اگر شما در جایی از جهان با (درصد) رطوبت بالا زندگی می‌کنید، ایده ی خوبی است که کره ی بادام زمینی را در یخچالتان نگهداری کنید.

۲۹- کدو حلوایی

انواع مختلفی از کدو‌ها در فروشگاه‌های سراسر دنیا فروخته می‌شود: گردوی سفید، میوه ی درخت بلوط و اسپاگتی نمونه‌ای از آنهاست. کدو سرشار از ویتامین هاست و اگر شما می‌خواهید این ویتامین‌ها را حفظ کنید به شدت توصیه می‌شود کدو را در جایی غیر از یخچال نگهداری کنید.

۳۰- شیرینی‌ها

کوکی ها،کیک‌ها و سایر انواع شیرینی باید بیرون از یخچال نگهداری شوند. این یک واقعیت شناخته شده است (حداقل برای ما یی که از پخت و پز لذت می‌بریم) که این خوراک‌های لذیذ پخته شده اگر در یخچال نگهداری شوند با سرعت بیشتری دچار طعم کنگی و ماندگی می‌شوند.

خدمات ما تمیرات فوری یخچال در محل

اگر به هر دلیلی نیاز به تعمیرات یا سرویس یخچال در کرج، فردیس، ملارد، شهریار و یا اسلامشهر دارید میتوانید با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت همکاران ما برای تعمیر یخچال مراجعه کنند و مشکل را بر طرف کنند.

 

نمایندگی تعمیر یخچال در کرج فردیس ملارد شهریار

 

آخرین بروزرسانی: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (2 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *