روش تمیزکردن سطوح استیل در لوازم خانگی

سطوح استیل به‌خاطر داشتن مقاومت در مقابل خوردگی و زنگ‌زدگی محبوبیت ویژه‌ای دارند، به‌همین دلیل در آشپزخانه و سرویس بهداشتی از آنها استفاده می‌شود. با این حال گردوغبار و جرم‌ها می‌توانند استیل را در معرض خوردگی و زنگ‌زدگی قراردهد. خوشبختانه سطح استیل با رعایت اصول مشخص به سادگی تمیز می‌شود. نکته اصلی برای حفظ سطوح استیل و جلوگیری از زنگ‌زدگی در آنها مراقبت صحیح و نگهداری از آنهاست. در حالت کلی بهتر است که برای شروع از روش‌های معمول استفاده کنید و رفته‌رفته براساس نیاز روش کار را پیشرفته‌تر کنید. با کمی تلاش وسایل و لوازم آشپزخانه شما همیشه برق می‌زند.

آب گرم

آب گرم و یک تکه پارچه برای شسشتوی معمول کافی است. با این روش ریسک آسیب رسیدن به استیل کم شده و آب ساده در اغلب موارد بهترین شوینده این سطوح است. بعد از تمیزکردن، سطوح استیل را به‌کمک حوله یا پارچه ساده خشک کنید تا لکه آب روی آن باقی نماند. آب حاوی مواد معدنی است که برروی استیل رد باقی می‌گذارد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، در جهت خطوط پولیش‌شده سطوح را پاک کنید. پارچه‌هایی که الیاف میکرو دارند بهترین گزینه برای سطوح ضدزنگ استیل است زیرا این پارچه‌ها آب را به‌خوبی جذب‌کرده و سطح را خراش نمی‌دهند.

مایع ظرفشویی

اگر چنانچه به شستشوی قدرتمندتری نیاز بود می‌توان از یک قطره مایع شوینده به‌همراه آب گرم استفاده کرد تا به نتیجه مطلوب رسید. این ترکیب آسیبی به استیل ضدزنگ نمی‌رساند و برای از بین‌بردن لکه‌های سرسخت کافی است. روش دیگر انجام این کار آن است که سینک را از آب گرم پرکنید و چند قطره مایع ظرفشویی در آن بریزید. در روشی دیگر می‌توانید چند قطره از مایع ظرفشویی را روی یک پارچه بریزید، آب گرم را به آن اضافه کنید و سپس مایع ظرفشویی را با مالیدن پارچه به‌هم پخش کنید. پس از آن این پارچه را روی سطوح کثیف بکشید. بعد از اینکه جرم‌ها از بین رفت، سطح را آبکشی نمایید تا از باقی ماندن لکه و یا رنگ‌گرفتن آن جلوگیری شود. فراموش نکنید که سطح را خشک کنید.

شیشه‌شوی یا آمونیاک

رد اثر انگشت موردی است که شکایت زیادی از آن روی سطوح استیل می‌شود. برای رهایی از آنها می‌توانید از اسپری‌های شیشه‌ پاک‌کن یا آمونیاک خانگی استفاده کنید. بهترین روش آن است که این مواد روی یک پارچه با الیاف میکرو اسپری شوند. همچنین می‌توانید مستقیماً روی خود استیل نیز اسپری نمایید. اما این کار سبب می‌شود که قطرات ماده شوینده روی سطح جاری شود یا در جایی که نیاز نیست به هدر برود. برای از بین بردن اثر انگشت پارچه را به‌صورت حرکت دورانی روی سطح حرکت دهید. تا جایی که نیاز است این کار را تکرار کنید. به‌‌خوبی آبکشی نموده و با حوله خشک کنید. برخی از انواع استیل‌های ضدزنگ جدید وجود دارند که مشکل اثر انگشت را از بین برده‌اند. اگر چنانچه کودکانی در منزل دارید که عادت دارند اثر انگشتشان همه‌جا در خانه باقی بماند، استفاده از این نوع استیل‌ها قابل توجه می‌شود.

شوینده‌های سطوح استیل

اگر روی سطوح جرم‌هایی دارید که به‌سادگی رفع نمی‌شوند یا روی این سطوح خش افتاده است، استفاده از شوینده‌های سطوح استیل انتخاب خوبی است. برخی از این شوینده‌ها اثر خراشیدگی را کم کرده و زنگ‌زدگی را به‌خوبی از بین می‌برند. از این مواد برای پولیش سطوح نیز استفاده می‌شود.

با دقت دستورالعمل استفاده از این مواد را مطالعه کنید و ابتدا بروی لکه‌‌ها در سطوح کوچک امتحان کنید. پس از این مرحله، سطح را به‌خوبی آبکشی کرده و با حوله خشک کنید.

 

 

اگر نیاز به تعمیرات یا سرویس یخچال در کرج و یا فردیس، ملارد یا شهریار دارید میتوانید با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت همکاران ما برای تعمیر یخچال مراجعه کنند و مشکل را بر طرف کنند.

 

نمایندگی تعمیر یخچال در کرج فردیس ملارد شهریار

 

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (2 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *