چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی کند

علت نبود آب گرم در ماشین لباسشویی!

چندین دلیل احتمالی برای نبود آب گرم در ماشین لباسشویی شما ممکن است وجود داشته باشد. قبل از اینکه به دنبال تحقیق برای پیدا کردن مشکل بروید، به این نکات توجه کنید:

اگر تجربه کار با وسایل الکتریکی ندارید، به برق ماشین لباسشویی خود کاری نداشته باشید؛ چراکه ممکن است ناخواسته به خود آسیب وارد کنید. ممکن است وضعیتی خطرناک ایجاد کنید که بر کل سیستم برق‌رسانی خانه شما تأثیر بگذارد و حتی ممکن است یک تعمیرکار واجد شرایط، نتواند مشکلی که ایجاد کرده‌اید را برطرف کند. و البته، گارانتی وسیله خود را از بین ببرید.

حال، بیایید بررسی کنیم که چرا ماشین لباسشویی شما آب داغ ندارد.

• المنت حرارتی دستگاه از کار افتاده باشد

یکی از موارد شگفت‌آورِ ماشین لباسشویی‌های امروزی، انواع سیستم‌های داخلی‌شان برای تشخیص خطاهای مختلف از جمله مشکلات مربوط به آب گرم می‌باشد. این سیستم دمای آب ماشین لباسشویی را اندازه‌گیری می‌کند و اگر در مدت زمان خاصی به دمای خاصی نرسد، شستشو را متوقف می‌کند و کد خطای مربوط به آن را نشان می‌دهد.

متأسفانه، ماشین لباسشویی‌هایِ کمی قدیمی‌تر نمایشگری برای نشان دادن دقیق خطا ندارند. همچنین سامانه‌های پیشرفته‌ای برای توقف شستشو در میان فرایند شستشو ندارند. در عوض، چرخه شستشو بصورت مداوم ادامه خواهد یافت تا اینکه سرانجام دمای آب به سطح مناسب برسد و یا حوصله‌تان سر برود و خودتان دستگاه را خاموش کنید.

اگر مدل وسیله شما قدیمی‌تر است و می‌بینید که تقریبا هیچ‌گاه آب را گرم نمی‌کند، ممکن است المنت معیوب باشد. این مسئله در مورد ماشین‌های لباسشویی جدید که مشکل مشابه دارند نیز صادق است.

می‌توانید المنت را آزمایش کنید تا ببینید که مشکل از آن است یا خیر. به هر حال، به تجهیزات خاصی همچون یک دستگاه تست اتصالِ کوتاه یا مولتی‌متر نیاز دارید. همچنین باید نحوه استفاده و خواندن مولتی‌متر را بدانید. باید در مورد مدارهای باز و بسته نیز اطلاعات داشته باشید. و باید بدانید که چگونه با ایمنی کامل به اتصالات المنت دسترسی پیدا کنید.

پر واضح است که مراجعه مستقیم به یک تعمیرکار حرفه‌ای لوازم خانگی بهترین کار ممکن است. اگر همه موارد فوق را می‌دانید و می‌خواهید خودتان المنت را آزمایش کنید، اندازه‌گیری‌تان باید در محدوده ۲۰ تا ۵۰ اهم باشد. هر عددی در این محدوده نشان دهنده یک المنت سالم است. اگر خارج از این محدوده باشد، المنت معیوب است.

• دستگاه محافظ حرارت المنت معیوب است

بعید است که دستگاه قطع حرارت بیش‌ازحد (TOC) به گوشتان خورده باشد که اشکالی ندارد. از شما به عنوان شخصی غیروارد انتظار نمی‌رود که از زیر و بم سیستم‌های گرمایشی سر در بیاورید. برای راحتی کار، فرض کنید TOC یک فیوز است، وقتی بپرد به این معنی است که احتمالا مشکلی جدی وجود دارد؛ مثلاً، دمای ماشین لباسشویی‌تان خیلی بالا رفته باشد.

ایراد کار می‌تواند نامعلوم باشد، هیچ دلیل قابل توجهی برای پریدن (خرابی) TOC وجود ندارد. برای تشخیص و حل مشکل با یک تعمیرکار واجد شرایط تماس بگیرید.

• در سیم‌کشی مشکلی وجود دارد

علت دیگر مشکلات احتمالی سیستم آب گرم ماشین لباسشویی‌تان، می‌تواند سیم‌کشی معیوب باشد. به سادگی می‌توان سیم‌کشی معیوب را تشخیص داد؛ پوشش پلاستیکی سیم (عایق) سوخته به نظر می‌رسد (یا حتی بوی سوختگی می‌دهد). این پوشش می‌تواند از بین رفته باشد و سیم‌ها در معرض قرار گرفته باشند. سیم‌ها نیز ممکن است فرسوده شده باشند.

کار کردن با سیم‌ها، آن هم به‌تنهایی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. خطر برق‌گرفتگی بسیار زیاد است. هر مشکلی در زمینه سیم‌کشی باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای بررسی شود.

• به شیر آب وصل نشده باشد

ماشین‌های لباسشویی معمولاً خودشان آب را گرم می‌کنند، بنابراین بعید است که مجبور باشید مطمئن شوید که ماشین لباسشویی‌تان به شیر آب گرم متصل باشد. با این وجود، باید بررسی کنید که ماشین لباسشویی‌تان به شیر آب متصل باشد. عدم اتصال مساوی است با عدم وجود آب گرم در ماشین لباسشویی‌تان.

• اشکالات نرم‌افزاری

در ماشین لباسشویی‌های امروزی، نرم‌افزاری پیشرفته برای فرمان‌دادن به دستگاه و نظارت بر عملکرد آن برای تشخیص و گزارش عیوب طراحی شده است. با این حال، همانطور که می‌دانیم، نرم افزار کامل و بدون خطا نیست. این احتمال وجود دارد که خطایی وجود داشته باشد که نگذارد ماشین لباسشویی برای فرایند لباسشویی آب را گرم کند و نرم‌افزار نیز نتواند آن را تشخیص دهد. در این موارد شما باید با یک متخصص تماس بگیرید، متخصصی که تجربه کار با ماشین لباسشویی‌های امروزی و با مارک (برند) شما را داشته باشد.

همانطور که می‌دانید، ماشین لباسشویی‌های امروزی که خودشان آب را گرم می‌کنند، می‌توانند عیوب ساده و پیچیده‌ای داشته باشند که بر درجه حرارت و عملکرد آب تأثیر می‌گذارد. صرف نظر از پیچیدگی این عیب، توصیه می‌شود تعمیر دستگاه خود را به متخصصان این زمینه واگذار کنید. خطرات جراحت و آسیب‌های بسیار زیاد هستند و ارزش امتحان ندارند. علاوه بر این، اگر دستکاری کردید و مشکل را بدتر کردید، به احتمال زیاد گارانتی دستگاه نامعتبر خواهد شد.

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (6 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *