اشتباهات رایج درباره ماشین ظرفشویی

۶ اشتباهی که در مورد ماشین ظرفشویی انجام می‌دهید

چیزی بیش از ۱۵ سال از راه یافتن ماشین‌های ظرفشویی به منازلِ طبقه متوسط در ایران و ایجاد تغییراتی بنیادین در این عرصه می‌گذرد. امروزه، نزدیک به ۶۰ درصد از خانوارهای ایرانی از نعمت صرفه‌جویی وقت در آشپزخانه در رابطه با شستن ظروف برخوردار هستند. ولی بر خلاف همه‌ی این‌ها، همچنان باورهای غلط زیادی راجع به نحوه‌ی استفاده صحیح از این وسیله وجود دارد که حتی برخی از آن‌ها سبب شگفتی بهترین خانه‌داران می‌شود.

اشتباه ۱ : تصور می‌کنید شستن ظروف با دست بهتر از شستن با ماشین ظرفشویی است.

چه در خصوص ایمنی غذایی و چه دوست‌دار طبیعت بودن، معمولاً ماشین‌های ظرفشویی نسبت به شستشو با دست برتری دارند.

دمای لازم برای شستن کامل ظروف در حدود ۷۵ درجه است که خیلی بیش از آن چیزی است که بتوانید با دست تحمل کنید، ولی دما برای ماشین ظرفشویی دمای عادی محسوب می‌شود. ممکن است با استفاده از وسایل شستشوی دستی نسبت به ماشین ظرفشویی آب بیشتری صرفه‌جویی کنید، ولی همچنان کار بسیار دشواری پیش رو دارید و احتمالاً با سرعتی که در شستشوی ظروف به خرج می‌دهید نتوانید آن‌ها را کاملاً تمیز کنید. آیا ماشین ظرفشویی‌تان قدیمی یا ناکارآمد است؟ خب، در اینصورت با دست شستن ظروف بهترین گزینه است.

اشتباه ۲ : قبل از اینکه ظروف را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید آن‌ها را می‌شویید.

اینکار را نکنید! مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید باید کاری برای انجام دادن داشته باشند -و اگر هیچ باقی‌مانده‌ای به ظرف‌ها نچسبیده باشد، آنزیم‌های موجود در ماده‌ی شوینده بی‌هدف در دستگاه برای خود می‍‌چرخند. با گذشت زمان، این موضوع به ظرف‌هایتان آسیب می‌رساند. با وجود این،فقط لازم است قبل از گذاشتن ظروف داخل دستگاه، مواد غذایی بزرگ‌تر و تکه‌های پنیر را پاک کنید.

اشتباه ۳ : از ماده‌ی شوینده‌ی نامناسب استفاده می‌کنید.

در رابطه با لوله‌های فاضلاب، شوینده‌های پودری بهتر از شوینده‌های مایع هستند؛ شوینده‌های مایع ممکن است به لوله‌ها بچسبند و آن‌ها را مسدود سازند.

بسیاری از مواد شوینده‌ی مخصوص ماشین ظرفشویی که استفاده‌ی گسترده دارند مواد شیمیایی مضر فراوانی دارند. برای داشتن گزینه‌ی جایگزین و دوست‌دار محیط‌زیست، شوینده‌هایی بخرید که عاری از کلرین باشند. می‌توانید فهرستی از بهترین و بدترین برندهای دوست‌دار محیط‌زیست را از اینجا پیدا کنید.

اشتباه ۴ : مواد شوینده‌ی خودتان را می‌سازید.

با اینکه گفتنش برایم دشوار است ولی واقعاً هیچ یک از مواد جایگزین خانگی نمی‌تواند به‌خوبی مواد صنعتی عمل کند. نه‌تنها شوینده‌هایی که ابداع کرده‌اید ظروف‌تان را تمیز و بهداشتی نمی‌کند، بلکه بسته به اینکه از چه موادی استفاده می‌کنید ممکن است لکه‌هایی سفید روی ظروف باقی بماند، به ماشین ظرفشویی‌تان آسیب برساند و باعث ابطال ضمانت‌نامه‌ی دستگاه‌تان شود.

اشتباه ۵ : چاقو و رنده در ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید.

با گذشت زمان، شستن این اقلام در ماشین ظرفشویی سبب کندی‌شان می‌شود. می‌پرسید دیگر چه وسایلی را باید با دست بشویید؟ ظروف چینی اعلا، کریستال، ظروف نقاشی شده با دست یا ظروف شیشه‌ای…اصولاً هر ظرف قدیمی، تجملی یا باارزش. هر چیزی که جنسش از پلاستیک، چوب، قالب فلزی یا چدنی هست نیز باید با دست بشویید.

اشتباه ۶ : نباید وسایل دیگر را با ماشین ظرفشویی‌ بشوریم.

به غیر از وسایل غذا‌خوری، وسایل زیادی هستند که می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید. از اشیای سفت شروع می‌کنیم: ابزارآلات، اسباب بازی ها، چکمه‌های بارانی، کلاه دوچرخه سواری، دستگیره‌های سرامیکی، قفسه‌های یخچال و سطل های کوچک وغیره را میتوان با ماشین ظرفشویی شست.

 

 

استفاده از خدمات ما در کرج و حومه

اگر شما ساکن کرج و یا حومه کرج هستید و ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیر یا سرویس دارد ما در مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج آماده خدمات رسانی در کمترین زمان هستیم . شعب ما در محدوده مهرشهر گوهردشت فردیس ملارد و اسلام شهر می باشد . با ما تماس بگیرید.

 

 

نمایندگی تعمیرات ظرفشویی در کرج و حومه

 

آخرین بروزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (3 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *