چطور قابلمهٔ آلومینیومی سیاه را تمیز کنیم ؟ قابلمه روحی سیاه شده

قابلمه‌ ها، تابه‌ها و وسایل آلومینیومی به‌مرور زمان کدر می‌شود. این کدری که ناشی از واکنش طبیعی فلز به اکسیژن است، ضرری ندارد. اما نترسید، شما می‌توانید با روش‌های ساده و محصولات شست‌وشو دوباره ظروف از جنس آلومینیم را تمیز کنید.

تمیز کردن تابه‌های آلومینیومی با سیب

تمیز کردن داخل قابلمه و ماهی تابه های سیاه شده، با دو ماده می‌توان پاک‌کننده‌ای ساده و کاملاً طبیعی تهیه کرد. به‌دلیل ماهیت رنگ‌بریِ اسید موجود در سیب، دی جی تعمیرات استفاده از پوست این میوه را پیشنهاد می‌کند. ابتدا، آب را در قابلمه‌ی آلومینیومی که سیاه شده بجوشانید و پوست سیب را در آن بریزید. سپس، با کم کردن حرارت بگذارید پوست سیب به‌مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. بعد از خالی کردن آب و پوست سیب، صبر کنید تا قابلمه خنک شود. آن را با مایع ظرف‌شویی و آب بشویید تا رنگ‌وبوی تازگی به‌خود بگیرد.

پولیش تابه‌های آلومینیومی

دی جی تعمیرات برای تمیز کردن بیرون قابلمه‌ و تابه‌ی آلومینیومی استفاده از پولیش فلزیِ غیرساینده را پیشنهاد می‌کند. به‌منظور جلوگیری از آسیب‌رسانی به فلز، دستورالعمل روی جعبه پولیش را با دقت ملاحظه نمایید. یا پولیش نقره را برای تمیز کردن باقی‌مانده‌ی سیاهیِ قابلمه‌ی آلومینیومی توصیه می‌کند.

طرز تهیه‌ی شوینده‌ی خانگی

برای تمیز و براق شدن ظروف آلومینیوم کافی است چند قاشق سرکه را داغ کرده و آن را داخل قابلمه ریخته و با استفاده از اسفنج به تمام قسمت های داخلی ظرف برسانید.

راه دوم براق کردن ظروف آلومینیومی :

استفاده از زغال است به این طریق که زغالی که برای پخت و پز استفاده شده و به صورت پودر در آمده را بعد از سرد شدن به داخل ظرف بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

راه سوم برای براق کردن ظروف آلومینیوم :

ظرف را پر از آب و ۱/۲ فنجان آبلیمو کرده و اجازه دهید بر روی حرارت بجوشد به این ترتیب ظرف شما براق و شفاف خواهد شد.

جلوگیری از کدر شدن

هرچند کدر شدن ظرف رایج هست، ولی به چند روش می‌توان از آن ممانعت کرد. دی جی تعمیرات توصیه می‌کند که برای جلوگیری از رنگ‌بریِ ظروف آلومینیومی ، آن‌ها را به مدت طولانی آغشته به مواد شوینده رها نکنیم. تاکید می‌کند که قابلمه‌ها، تابه‌ها، و ظروف آلومینیومی را در ماشین ظرف‌شویی نیز نگذاریم، و فقط با دست بشوییم. به این ترتیب، جلای قابلمه‌ها و تابه‌ها ماندگار خواهد بود.

 

 

آخرین بروزرسانی: ۶ دی ۱۴۰۰

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (3 امتیاز, average: 2,33 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *