تعویض فیلتر آب یخچال

اغلب یخچال‌های جدید مجهز به سیستم لوله‌کشی داخلی هستند که یخ‌ساز و آبسردکن آنها را تغذیه می‌کند. این یخچال‌ها برای تمیز نگه‌داشتن آب و یخ به فیلتر آب قابل تعویض مجهز شده‌اند. این فیلتر باید به طور منظم تعویض شود. زمان تعویض فیلتر به کیفیت آب لوله‌کشی و میزان استفاده شما از آبسردکن و یخچال بستگی دارد. اغلب سازندگان توصیه می‌کنند فیلتر را هر شش ماه عوض کنید. در هر صورت چنانچه احساس می‌کنید طعم آب یا یخ تغییر کرده است، احتمالاً‌ زمان تعویض فیلتر فرارسیده است.

نکات اولیه درباره فیلتر آب

تعویض فیلتر آب یخچال سریع و آسان است. خوبی اکثر فیلترهای آب امروزی این است که با باز کردن فیلتر جریان آب به طور خودکار قطع می‌شود. پس نیازی نیست برای قطع کردن جریان آب یخچال دنبال شیر قطع‌کننده بگردید.

اگر از برند و مدل دقیق یخچال خود اطلاع ندارید، بهتر است فیلتر را همراه خود به فروشگاه تجهیزات خانگی ببرید و فیلتر مناسب یخچال خود را پیدا کنید. امکان خرید فیلتر به صورت اینترنتی نیز وجود دارد و همچنین می‌توانید با خرید بسته‌های دو یا سه عددی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

فیلتر چرخشی

فیلتر‌های چرخشی معمولاً در جلوی یخچال (پشت شبکه زیرین) یا داخل یخچال در نزدیکی کف یا در گوشه بالا سمت راست داخل یخچال قرار دارند.

برای تعویض فیلتر چرخشی:

  1. فیلتر را ۹۰ درجه در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و آن را به صورت مستقیم از محفظه فیلتر خارج کنید.
  2. کاور فیلتر قدیمی را جدا و آن را روی فیلتر جدید نصب کنید.
  3. فیلتر جدید را به صورت مستقیم داخل محفظه فیلتر فشار دهید و آن را ۹۰ درجه در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا در جای خود قفل شود.

فیلترهای فشاری

برای پیدا کردن فیلترهای فشاری، پشت شبکه زیر درب یخچال یا داخل یکی از کشوهای یخچال یا قسمت بالایی و عقبی اتاق یخچال را نگاه کنید.

برای تعویض فیلتر فشاری:

  1. دکمه خلاص‌کننده فیلتر را فشار دهید و فیلتر را از محفظه خارج کنید. اگر دکمه‌ای ندیدید، فیلتر را فشار دهید تا ضامن فنری نگه‌دارنده آن آزاد شود.
  2. درپوش را از فیلتر قدیمی جدا کنید و آن را روی فیلتر جدید نصب کنید.
  3. فیلتر جدید را در محفظه فیلتر قرار دهید و آن را به سمت داخل فشار دهید تا در جای خود قفل شود.

آب اولیه فیلتر را خارج کنید.

اغلب فیلترهای آب یخچال فیلترهای زغالی ساده هستند که با گرانول‌های سیاه کربن پر شده‌اند. در اولین جریان آب، مقداری از کربن‌ها شسته می‌شوند و آب خروجی حاوی ذرات سیاه خواهد بود یا رنگی کدر خواهد داشت. نوشیدن این آب ضرری ندارد، اما احتمالاً دوست ندارید آب شما تیره باشد یا در یخ لکه‌های تیره ببینید.

برای تمیز شدن فیلتر جدید صبر کنید تا چند لیتر آب از آبسردکن خارج شود. برای جمع کردن آب خروجی از پارچ استفاده کنید. می‌توانید این آب را دور بریزید یا آن را به گیاهان بدهید. در صورتی که یخچال شما فقط یخ‌ساز دارد، یخ‌های کدر ابتدایی را دور بریزید.

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (3 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *