راهنمای استفاده جامیوه‌ ای یخچال _ کشوی میوه

وقتی صحبت استفاده‌ی صحیح از یخچال برای تازه نگه داشتن محصولات غذایی می‌شود، اغلب‌ ما می‌دانیم دمای پایین برای تازه نگه داشتن طولانی‌تر محصولات مفید است. اما تعداد بسیار کمی از ما از این مطلع‌اند که برای افزایش طول عمر فروشگاهی میوه‌ها و سبزیجات، رطوبت هم عامل تعیین‌کننده‌ایست.

راهنمای مختصری برایتان مهیا کرده‌ایم تا شیوه‌ی استفاده از کشوهای میوه‌ای را یاد بگیرید:

کشوی میوه چیست؟

کشوی میوه بخش خاصی از یخچال محسوب می‌شود که دریچه ای برای باز و بسته کردن دارد که با باز کردن و یا مسدود کردن دریچه تبادل جریان هوا بین این بخش و سایر بخش‌های یخچال، می‌توانید رطوبت داخل‌شان را کنترل کنید.

استفاده از تنظیمات رطوبت بالا

تنظیمات رطوبت بالا برای سبزیجات سبز و برگ‌دار که در برابر از دست دادن رطوبت آسیب‌پذیر هستند بسیار مناسب است، چون برای کاستن از استرس سبزیجات همیشه سطح ثابتی از رطوبت در کشو وجود دارد. وقتی میوه و سبزیجات کمی در کشو دارید هم لازم است از این تنظیمات استفاده کنید.

هنگام بستن دریچه درب کشوی میوه برای محدود ساختن تبادل جریان هوا، رطوبت و هوای درون این بخش حفظ می‌شود. این کار سبب می‌شود تا سبزیجات و میوه‌ها برای مدت طولانی‌تری ترد، مرطوب و تازه باقی بمانند.

استفاده از تنظیمات هوای خشک

لازم است به هنگام ذخیره مقدار زیادی میوه و سبزیجات از تنظیمات هوای خشک استفاده کنید یعنی دریچه را باز کنید تا باعث رطوبت بیش از حد و تسریع فساد این مواد نشود. هنگام باز‌تر کردن دریچه درب کشوی میوه برای سهولت تبادل جریان هوا، رطوبت و هوای درون این بخش می‌تواند به بیرون هم جریان یابد.

صرفنظر از میزان رطوبت، برخی از میوه‌ها و سبزیجات را هرگز نباید در یخچال نگهداری کنید!

بعضی از میوه‌های استوایی و نیمه‌استوایی در کنار سبزیجات این مناطق به سرما حساس هستند -برای حفظ حداکثری کیفیت و طعم این مواد غذایی، آن‌ها را بیرون از یخچال در دمای بین ۱۲-۸ سانتیگراد نگه دارید.

میوه‌ها: آناناس، موز، آووکادو، پاپایا، مرکبات، انبه و هندوانه

سبزیجات: خیارسبز، بادمجان، فلفل دلمه، لوبیا سبز، کدو، گوجه و سیب‌زمینی

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (1 امتیاز, average: 2,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *