تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی _ آموزش تعمیر

سیستم تخلیه در ماشین لباسشویی وظیفه‌ی خارج کردن آب کثیف را دارد. این سیستم شامل پمپ تخلیه که در زیر مخزن ماشین لباسشویی قرار گرفته و یک لوله از آن به مخزن و یک لوله به بیرون از آن وصل شده است. پمپ تخلیه دارای فیلتری است که پرز لبا‌س‌ها و آشغال‌ها را جمع می‌کند.

علت عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی چیست؟

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از لوازم و قطعات اصلی لباسشویی است که در صورت کار نکردن یا عدم کارکرد آن کل سیستم ماشین لباسشویی مختل خواهد شد. جدای از اینکه علت تخلیه نشدن آب چیست می‌توان به روش‌های زیر آب جمع شده در ماشین لباسشویی را تخلیه کرد تا بتوانید سر فرصت مشکل عدم تخلیه آب ماشین را برطرف کنید.

  1. در قسمت پایین دستگاه یک درپوش وجود دارد که در پوش پمپ تخلیه نام دارد.
  2. بعد از باز کردن درپوش یک اهرم پیچ مانند مشاهده می‌کنید آن را به سمت چپ چرخانده تا باز شود. (دقت کنید که با باز کردن این پیچ تمام آب ماشین لباسشویی خارج می‌شود شما قبل از خارج شدن آب فرش را جمع کرده یا فکری به حال آب خارج شده بکنید.)
  3. بعد از تخلیه کامل آب مراحل را از انتها تکرار کنید تا درب بسته شود.

 

چرا پمپ آب ماشین لباسشویی عمل تخلیه را انجام نمی‌دهد؟

  1. پرز لباس یا شی‌ء باعث مسدود شده خروج آب از ماشین لباسشویی می‌شود که شما با باز کردن درب پمپ مانند مراحل بالا می‌توانید آن را تمیز کرده و مشکل را کاملاً رفع کنید.
  2. شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی در پشت ماشین از ماشین جداشده و روی زمین افتاده است (دقت کنید که این شیلنگ باید حداقل تا نصف ارتفاع ماشین لباسشویی بالا باشد تا بتواند آب را تخلیه کند).
    1. برد فرمان ماشین لباسشویی یا تایمر فرمان تخلیه را صادر نمی‌کند که برای تعمیر آن نیاز است شما حتماً با تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید.
    2. امکان تا خوردن یا شکسته شدن شیلنگ لباسشویی وجود دارد.
    3. امکان مسدود شدن مسیر تخلیه به وسیله لباس کوچک (جوراب و یا لباس زیر زنانه).
    4. خراب شدن یا از کار افتادن کامل موتور پمپ تخلیه که در این حالت باید پمپ تخلیه کاملا عوض شود ولی به دلیل اینکه این کار یک کار تخصصی بوده و برای تشخیص نوع پمپ و نحوه تعویض آن ابزار و تخصص کافی لازم است حتماً برای انجام آن با تعمیرکار مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید.
    5. طول شیلنگ تخلیه نباید بیشتر از ۷ یا ۸ متر باشد.

تعمیر تخصصی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

خدمات ما تمیرات فوری ماشین لباسشویی در محل

اگر به هر دلیلی نیاز به تعمیرات یا سرویس لباسشویی در کرج، فردیس، ملارد، شهریار یا اسلامشهر دارید میتوانید با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت همکاران ما برای تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنند و مشکل را بر طرف کنند.

 

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در کرج

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (4 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

2 دیدگاه

  • محمد

    با سلام و خسته نباشید
    پمپ تخلیه آب لباسشویی خراب شده و از پایین دستی بازش کردم و ابش تخلیه شد حالا میخوام خودم پمپ آبش رو درست کنم چون نمیشه ببرم تعمیرگاه حمل و نقل سختی داره اگه میشه منو راهنمایی کنید و بفرمایید که چجوری درستش کنم

  • دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *