معنی اتیکت شستشوی روی لباس

با علائمی که روی برچسب لباس شماست گیج شده‌اید؟ راهنمای سریعی که در اینجا مطرح شده‌است معنای این علائم را برای شما مشخص می‌کند.

علائم شستشو و اتوکشی

علائم شستشو و چرخش پوشاک نخی و الیاف مصنوعی

عددی که همراه با علامت شستشو وجوددارد حداکثر دمایی است که در آن برنامه‌ی شستشو قابل استفاده است. به‌علاوه خطوطی که زیر آن کشیده شده‌است به آبکشی و چرخش مرتبط است.

  • اگر خطی وجودنداشت لباسشویی در حالت نرمال می‌چرخد و به آبکشی می‌پردازد.

  • وجود یک خط نشان می‌دهد که سرعت چرخش باید کم شود.

  • دو خط نشان دهنده آن است که لباس‌ها به شستشوی ملایم نیازدارند اما چرخش و آبکشی آنها در حالت نرمال انجام می‌شود.

این علائم نباید نادیده گرفته شوند. اگر روی علامت شستشو یک ضربدر وجود داشته باشد، در این صورت لباس نباید شسته شود و فقط نیاز به خشک‌شویی دارد (علائم خشک‌شویی را در پایین ببینید).

علامت شستشوی دستی

اگر علامت شستشو مربوط به برنامه شستشوی دستی است، در این صورت شستشو در دمای ۴۰ درجه یا کمتر انجام می‌شود. بسیاری از ماشین‌های لباسشویی دارای برنامه شستشوی دستی هستند. این برنامه برای الیاف حساسی مانند کشمیر یا ابریشم است، در این برنامه شستشو به‌آرامی انجام می‌شود تا از این طریق از آسیب و کشش در لباس‌ها جلوگیری شود. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در رابطه با استفاده از ماشین لباسشویی در دماهای کمتر به راهنمای شستشوی ما در دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد مراجعه کنید، این راهنما همچنین شامل نکاتی در رابطه با مواد شوینده و جلوگیری از بقایای سفیدرنگ آنها روی البسه است.

علائم اتوکشی

نقطه‌هایی که روی علائم اتوکشی قراردارند مربوط به تنظیمات دمای اتوکشی است: هرچقدر تعداد نقاط بیشتر شود مقدار حرارتی که می‌توان روی لباس اعمال نمود بیشتر است.

  • اگر علائم دارای هیچ نقطه‌ای نبودند، لباس را می‌توان تحت هر دمایی اتو کرد.

  • اگر علامت دارای دو خط بود که از پایین آن کشیده‌شده و یک ضربدر نیز روی آن قرارداشت، به‌معنای آن است که باید از اتوی خشک به‌جای اتوی بخار استفاده کنید.

  • سه نقطه برای اتوی البسه کتان و نخی است، دو نقطه برای الیاف مصنوعی و یک نقطه نیز برای اکثر لباس‌هایی است که جنس پشمی یا ابریشمی دارند. اگر داخل علامت اتوکشی یک ضربدر قراربگیرد نشانه آن است که اتوکشی برای آن لباس مناسب نیست.

ماشین خشک‌کن، خشک‌شویی و علائم سفیدکنندگی

علائم استفاده از ماشین خشک‌کن

استفاده از ماشین خشک‌کن در صورتی که دمای مناسب انتخاب شده‌باشد می‌تواند مفید باشد.

  • دایره‌ای که در داخل یک مربع است به‌معنای آن است که شما می‌توانید لباس را با ماشین خشک‌کن، خشک کنید.

  • نقطه‌ها میزان دما را نشان می‌دهند، یک نقطه برای دمای پایین، دو نقطه برای دماهای بالا.

  • در صورتی که روی این علامت ضربدر خرده باشد به‌معنای عدم استفاده از خشک‌کن است.

برخی از لباس‌ها ممکن است به‌نظر مشابه باشند اما علائم‌شان مشابه نباشد، معمولاً در این شرایط از الیاف یا ترکیبات مختلف در ساخت آنها استفاده شده‌است. برخی از الیاف یا ترکیبات در ماشین خشک‌کن دچار تغییر اندازه یا ایجاد پرز می‌شوند. پوشاکی که قابلیت استفاده در خشک‌کن را دارند در مقابل این اثرات مخرب مقاوم هستند. قصد خرید یک ماشین خشک‌کن تازه را دارید؟ ما مدل‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که در کنار خشک‌کردن کامل لباس، قبض برق را هم مدیریت می‌کنند، برای خرید به راهنمای ما با عنوان بهترین‌های ماشین خشک‌کن مراجعه نمایید.

علائم خشک‌شویی

برخی از لباس‌ها را می‌توان با خشک‌شویی تمیزکرده و برخی دیگر نیز باید خشک‌شویی شوند.

  • یک دایره به‌معنای آن است که می‌توان از خشک‌شویی استفاده کرد.

  • اگر داخل دایره حرفی نوشته شده بود به فردی که خشک‌شویی را انجام می‌دهد نوع ماده شیمیایی شوینده و روش کار را معرفی می‌کند.

  • در صورتی که روی دایره علامت ضربدر خرده باشد به معنای عدم امکان استفاده از خشک‌شویی است.

تولیدکنندگان پوشاک تمایل زیادی به ارائه راهنمایی مفید دارند. حتی اگر فکر می‌کنید که آنها بیش از حد احتیاط می‌کنند بازهم بهتر است که از برچسب شستشو پیروی کنید.

علائم سفیدکنندگی

  • وجود یک مثلث بیان می‌کند که شما قادرید از یک محلول سرد سفیدکننده رقیق استفاده کنید.

  • اگر مثلث به‌صورت دو خط بود، تنها می‌توان از سفیدکننده‌ای که در آن کلورین وجودندارد و به رنگ لباس آسیبی نمی‌رساند، استفاده کرد.

  • اگر روی مثلث ضربدر باشد، نباید از سفیدکننده استفاده کرد.

 

استفاده از خدمات ما در کرج و حومه

اگر شما ساکن کرج و یا حومه کرج هستید و لباسشویی شما نیاز به تعمیر یا سرویس دارد ما در مرکز تعمیرات لباسشویی در کرج آماده خدمات رسانی در کمترین زمان هستیم . شعب ما در محدوده مهرشهر گوهردشت فردیس ملارد و اسلام شهر می باشد . با ما تماس بگیرید.

 

نمایندگی تعمیر لباسشویی در کرج ملارد فردیس

 

 

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (5 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *