جایگزین‌های‌‌ فوری شوینده‌ی لباس

جایگزین‌های‌‌ فوری شوینده‌ی لباس

برای بیشتر ما اتفاق افتاده است که دیگر لباس زیر تمیزی نداریم یا باید لباس خاصی را فوراً بشوییم و تازه متوجه می‌شویم که شوینده‌ی لباس‌مان تمام شده است. و البته یا نیمه شب است یا صرفاً نمی‌توانیم به فروشگاه برویم. چاره چیست؟

بهترین کار این است که لباس مورد نیاز را با دست بشویید (به جایگزین‌های شوینده‌های مناسب برای شستشو با دست می‌پردازیم). اما اگر نیاز دارید که حجم بیشتری لباس کثیف را در ماشین لباسشویی بشویید، چندین جایگزین مطمئن برای شوینده‌ی همیشگی‌تان وجود دارد و راهنمایی‌هایی که می‌توانید شوینده‌ی لازم را برای یک بار استفاده‌ی بیشتر بیرون بکشید.

۱- جایگزین‌های شوینده‌ی لباس برای شستشو با ماشین لباسشویی

  1. آب کشیدن بطری یا جعبه‌ی شوینده: بطری شوینده‌ی لباس‌ «خالی» را پر از آب گرم کنید، خوب تکان بدهید و کاملاً در مخزن لباسشویی خالی کنید. می‌توانید با جعبه‌ی «خالی» پودر لباسشویی نیز همین کار را بکنید. برای شستن حجم متوسطی از لباس‌های ضروری به اندازه‌ی کافی ماده‌ی شوینده به دست می‌آورید. به هر حال بیشتر ما بیش از حد از شوینده استفاده می‌کنیم: یک ماشین لباسشویی کم‌ مصرف فقط به دو قاشق چایخوری شوینده‌ی با کیفیت نیاز دارد. خاصیت پاک کنندگی آب و عملکرد لباسشویی، بخش قابل توجهی از کثیفی را از بین می‌برند، مخصوصاً اگر لکه‌ها را از قبل پاک کرده باشید. حتماً دستورالعمل‌های روی اتیکت مراقبت از لباس را دنبال کنید و برای پارچه‌ها از آبی با دمای مناسب استفاده کنید.
  2. از بوره (نمک ایرانی) یا جوش شیرین استفاده کنید: برای افزایش آخرین مقدار باقی‌ مانده از شوینده‌تان، نصف فنجان بوره یا جوش شیرین اضافه کنید. این محصولات به عنوان تقویت کننده‌ی شوینده عمل و به تمیز شدن لباس‌هایتان کمک می‌کنند. قبل از اینکه شوینده، لباس‌های کثیف و آب را اضافه کنید، آن‌ها را مستقیماً در مخزن لباسشویی بگذارید.

اگر اصلاً هیچ شوینده‌ای ندارید، برای یک حجم معمولی لباس از یک فنجان بوره یا جوش شیرین استفاده کنید. به لطف عملکرد عناصر پاک ‌کننده، آب و عملکرد ماشین لباسشویی لباس‌ها از آن‌چه تصورش را می‌کنید تمیزتر خواهند شد. مجدداً پاک کردن لکه‌ها قبل از شستشو و استفاده از گرمترین دمای آب برای لباس‌ها توصیه می‌شود.

  1. سفید کننده بر پایه‌ی اکسیژن: به عنوان آخرین راه حل وقتی هیچ شوینده‌ی لباسی ندارید، به جایش از نصف فنجان پودر سفید کننده‌ی بر پایه‌ی اکسیژن استفاده کنید. قبل از اضافه کردن لباس‌ها و آب، پودر را به مخزن خالی لباسشویی اضافه کنید.

۲- محصولاتی که هرگز نباید در ماشین لباسشویی استفاده کرد

  • شوینده‌های ماشین ظرفشویی: بیشتر شوینده‌های ماشین ظرفشویی حاوی عناصری بسیار قوی‌تر از شوینده‌ی لباس هستند و می‌توانند رنگ‌ها را کم‌رنگ یا سفید کنند. به علاوه این عناصر می‌توانند رسوباتی در پارچه‌ها به جا بگذارند که پوست را آزار می‌دهد.
  • صابون دستشویی، شامپو، یا شامپو بدن: این محصولات حباب زیای ایجاد می‌کنند که از بین بردنشان در طول مرحله‌ی آب‌کشی دشوار خواهد بود. استفاده از صابون دسشویی در یک ماشین لباسشویی کم مصرف ممکن است کف صابون زیادی ایجاد کند که سر‌ریز می‌کند و به سیستم الکترونیکی ماشین آسیب می‌زند و ضمانتنامه را از درجه‌ی اعتبار ساقط می‌کند.
  • پاک ‌کننده‌های خانگی یا آمونیاک: هر دوی این محصولات برای بیشتر پارچه‌ها بیش از اندازه قوی‌اند و ممکن است با پوست ناسازگار باشند. این پاک کننده‌ها حاوی عناصری هستند که می‌توانند باعث آسیب زدن به رنگ یا لکه‌دار شدن پارچه‌ها شوند. به علاوه ممکن است پاک کننده‌های خانگی حاوی عناصر کف‌ کننده‌ای باشند که به ماشین لباسشویی کم مصرف آسیب خسارتآمی‌زند.

۳- شوینده‌های جایگزین برای لباس‌هایی که با دست شسته می‌شوند

چنانچه شوینده‌تان تمام شود و تصمیم بگیرید چند تکه لباس را در روشویی بشویید گزینه‌های بیشتری برای جایگزینی شوینده‌ی همیشگی‌تان دارید. از آن‌جا که کنترل کردن کف در روشویی یا وان حمام خیلی راحت‌تر از ماشین لباسشویی است، می‌توانید خیلی کمتر از پاک کننده‌ی جایگزین استفاده کنید.

اگر لباس خیلی کثیف است، برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر، بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر در محلول پاک کننده خیس بخورد. این کار به پاک کننده اجازه می‌دهد کثیفی پارچه را از بین ببرد سپس می‌توانید بعد از چند بار سابیدن آن را آب بکشید.

همیشه قبل از اضافه کردن لباس‌ها، پاک کننده‌ی جایگزین را به آب اضافه کنید تا حل شود. برای اینکه پارچه‌ها لکه‌دار نشوند، پاک کننده را مستقیماً روی آن‌ها نریزید.

  • شامپو: برای شستن لباس‌ها با دست، از شامپوی سبکی مثل شامپو بچه استفاده کنید. از ترکیب شامپو و نرم‌ کننده یا شامپویی که به موها رنگ می‌دهد استفاده نکنید. برای یک روشویی پر از آب فقط به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری شامپو استفاده کنید. برای یک روشویی بزرگ‌تر یا چند تکه لباس، بیشتر استفاده کنید.
  • صابون: همانطور که می‌دانید صابون‌های قالبی شستشوی لباسی وجود دارند که برای از بین بردن لکه‌ها استفاده می‌شوند. می‌توانید برای شستن لباس‌‌ها با دست، از صابون‌های شستشوی لباس یا صابون‌های معمول حمام استفاده کنید. به این صورت که مقدار کمی از آن را در آب داغ بتراشید تا حل شود یا بر روی قسمت‌های کثیف‌تر بمالید. برای جلوگیری از لکه‌دار شدن لباس‌ها، صابون‌هایی را انتخاب کنید حاوی روغن‌‌ها و نرم‌ کننده‌های پوست باشند.
  • شامپو بدن یا مایع دستشویی: همانطور که در مورد شامپو توصیه شد، فقط به مقدار کم استفاده کنید و شامپو بدنی را انتخاب کنید که فاقد مرطوب کننده باشد.
  • مایع ظرفشویی مناسب برای شستشو با دست: وقتی که دیگر واقعاً در مضیقه‌اید، از مایع ظرفشویی مناسب برای شستشو با دست استفاه کنید. از کمترین مقدار ممکن استفاده کنید و توجه کنید که حاوی عناصر سفید کننده نباشد.

آخرین بروزرسانی: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (6 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *