سر و صدای و جرقه مایکروفر

چرا مایکروفر سر و صدای زیاد دارد و جرقه می‌زند

سر و صدا و جرقه زدن مایکروفر به چند دلیل از جمله خراب بودن منتگرون، موتور فن، موتور کوپلینگ و یاتاقان‌های فن تهویه بروز می‌کند. در این مطلب نحوه‌ی عیب‌یابی و تعمیر را توضیح داده‌ایم. تعمیر مایکروفر در صورت نداشتن دانش فنی خطرناک می‌باشد.

مگنترون

همانطور که می‌دانید مگنترون با استفاده از ولتاژ بالا و جریان بالای DC انرژی لازم برای فراهم کردن امواج الکترومغناطیس برای پخت و پز را فراهم می‌کند. در شرایط عادی، مگنترون دارای طول موج کم می‌باشد. با این حال، اگر مگنترون آسیب دیده یا تقریبا سوخته شود، ممکن است شروع به پخش صدای بلند یا صدای آزار دهنده کند.

اگر مگنترون پر سر و صدا باشد، این نشان می‌دهد که مگنترون تقریبا به پایان عمر خود نزدیک است و خراب شده است. دیود ولتاژ بالای معیوب نیز می‌تواند منجر به بلند شدن صدای مگنترون شود. قبل از تعویض مگنترون، دیود ولتاژ بالا را آزمایش کنید. اگر دیود سالم بود، مگنترون را تعویض کنید. به دلیل ولتاژ بالای دستگاه به هیچ عنوان تعویض مگنترون را در خانه انجام ندهید و این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید.

 

موتور فن خارجی

برای تعیین اینکه آیا موتور فن موتور معیوب است، موتور فن را از مایکروویو برداشته و سعی کنید با دست، تیغه فن را بچرخانید. اگر تیغه‌ها آزادانه نچرخند، سر و صدا ایجاد می‌کنند که در این صورت موتور فن باید توسط تکنسین تعمیر مایکروفر تعویض گردد.

 

موتور کوپلینگ

موتور کوپلینگ یک تیغه فلزی است که به آرامی داخل مایکروویو می‌چرخد. وقتی کوپلینگ به چرخش در می‌آید، انرژی مایکروویو را به طور تصادفی در مایکروویو منحرف می‌کند. وقتی این موتور به درستی کار نکند ایجاد سر و صدا می‌کند و باید توسط متخصصان ماکروفر تعویض گردد.

 

یاتاقان فن تهویه

اگر یاتاقان یکی از فن‌های تهویه یا کانوکشن معیوب باشد، سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند که در صورت خرابی باید تعویض گردد.

 

تعمیر تخصصی مایکروفر

تعمیرکاران تخصصی مایکروفر در گروه دیجی‌تعمیرات آماده‌ی ارائه خدمات تعمیر مایکروفر می‌باشند. برای درخواست تعمیرات با یکی از شماره‌های مندرج در صفحه‌ی تماس با ما تماس بگیرید.

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (2 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *