مایکروفر همرفتی

ویژگی‌های ماکروفر همرفتی

بسیاری از افراد با مزایای ماکروفر به‌خوبی آشنا هستند اما فقط تعداد کمی از آنها ماکروفر همرفتی را به‌خوبی می‌شناسند. تفاوت بین یک ماکروفر معمولی با نوع همرفتی آن،‌ توانایی قهوه‌ای کردن و برشته‌ نمودن مواد غذایی است. اگر قصد خرید ماکروفر همرفتی را دارید باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

مایکروفر زودپز یا همان (مایکروویو  همرفتی)

در مایکروفر همرفتی انتقال گرما در مایعات شبیه آنچه در زودپز اتفاق می افتد رخ میدهد .این مدل مایکروفر چرخه گرمای همرفتی با انرژی امواج مایکروویو ترکیب می کند و در نتیجه زمان پخت می تواند تا نصف کاهش یابد.

این نوع مایکروویو نیز برای بریان(برشته کردن) مناسب است . به طور کلی می توان گفت که مایکروویو زودپز ترکیبی مجموعه کاملی از مشخصات برای مایکروویو کردن غذا، آب کردن و پخت غذای یخ زده، دوباره گرم کردن و انتقال گرمای همرفتی(زودپز)، را دارا می باشد. همین کارایی بالای آن موجب شده تا بسیاری به این نوع مایکروویو علاقه داشته باشند. یکی از مشکلات این مدل پاک کردن نسبتا سخت آن است.

غذاهایی که توانایی پخت سریع دارند

با اینکه ماکروفر همرفتی می‌تواند مواد غذایی را قهوه‌ای یا برشته کند، همچنان لازم است که این مواد غذایی به‌سرعت پخته شوند.

گردش یکنواخت هوای داغ

هوای داغ با سرعت بالا در فضای داخل ماکروفر به‌طور یکنواخت گردش می‌کند.

شفافیت بالا

فضای داخلی ماکروفر کاملاً روشن است، در نتیجه در حین پخت به‌راحتی مواد غذایی قابل مشاهده هستند و شما می‌توانید آن را چک‌کنید.

ظرفیت بالا

فضا باید به‌ اندازه‌ای بزرگ باشد که به‌راحتی ظروف بزرگ در آن جای بگیرند. اطراف آن نیز باید برای گردش مناسب هوا به مقدار کافی فضا وجود داشته باشد. توصیه می‌شود که حداقل فضای لازم در طرفین ۵ سانتی‌متر، از پشت ۱۰ سانتی‌متر و ۱۵ الی ۴۰ سانتی‌متر روی ظروف بزرگ فاصله باشد.

ویژگی‌های خودکار

بخش‌هایی که به‌صورت خودکار عمل می‌کنند شامل قسمتی است که نوع غذا و وزن آن را دریافت کرده و با توجه به آن مدت زمان لازم برای پخت را محاسبه می‌نماید.

سطوح پخت چندگانه

پخت چند مرحله‌ای مواد غذایی به کاربر این اجازه را می‌دهد که توالی عملکردهای مختلف پخت را در ابتدای فرآیند برنامه‌ریزی کند.

ماکروفر همرفتی باید تجربه شما را از آشپزی تقویت کند، بنابراین زمانی که به خرید آن می‌پردازید به ویژگی‌هایی که در این مطلب ذکر شد دقت نمایید.

 

 

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (3 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *