دلایل و علت نشتی آب از ماشین لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی نشتی آب دارد؟ _ علت آبریزی

آیا ماشین لباسشویی­تان نشتی دارد؟ علت نشت آب از ماشین لباسشویی چیست؟ نشتی آب از زیر ماشین لباسشویی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. علاوه بر آسیب به بدنه ماشین لباسشویی، خطر برق گرفتگی را نیز به همراه دارد. علت نشت آب از ماشین لباسشویی می‌تواند به پارگی شیلنگ، مشکل در پمپ لباسشویی باشد. اما بهتر است علت آن دقیق‌تر بررسی شود.

چرا در زیر ماشین لباسشویی خاموش آب جمع می‌شود؟ علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟ نشت آب از جاپودری لباسشویی به چه علت است؟ علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی یا همان نشتی لباسشویی چه عواملی است؟ چه عواملی باعث آبریزی ماشین لباسشویی می‌شود؟ برای پاسخ به این دسته از سوالات که یکی از متداول ترین دلایل تعمیر ماشین لباسشویی بوده در ادامه یا گروه دی جی تعمیرات همراه باشید.

 

در­اینجا ۸ علت اصلی ایجاد نشتی در ماشین لباسشویی، به علاوه راهنمایی های ساده درمورد نحوۀ برطرف­کردن معمولترین مشکلات ماشین لباسشویی ارائه می­شود.

 

یکی از کارشناسان بخش خدمات خانگیِ شرکت دی جی تعمیرات در زمینۀ تعمیر ماشین لباسشویی، اینگونه شرح می دهد: آیا پس از هربار شستشوی لباسها، یک گودال آب کف آشپزخانه ­تان جمع می­شود؟ نترسید. این می­تواند مشکلی ساده و قابل­ حل توسط خودتان باشد. کلیدِ پیداکردن علت نشتی این است که سعی کنید محل و زمانِ خروج آب از ماشین هنگام شستشو را تشخیص دهید.

علل نشتی پیداکردن ماشین لباسشویی

  1. شیلنگ ها ورودی و خروجی.

  2. درِب ماشین کاملا بسته نشده یا لاستیکِ دور در آن آسیب دیده است.

  3. فشار آب بسیار زیاد است.

  4. پخش کنندۀ پودر­ مسدود شده است.

  5. از پودر شویندۀ بیش از حدی استفاده می کنید.

 

 

۱. شیلنگ ها 

ابتدا شیلنگ ها را بررسی کنید. شیلنگ های آب ورودی به ماشین لباسشویی معمولاً درپشت دستگاه قرار دارند. آیا اتصالات آنها محکم شده­اند؟ شیلنگ تخلیه نیز در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد و ممکن است به درستی در لوله تخلیۀ سیفون نصب نشده باشد. اطمینان حاصل کنید که نشتی دراثر محدودشدن تخلیۀ آب بوجود نیامده باشد.

 

 

۲. درب ماشین کاملاً بسته نشده یا لاستیکِ دور در آن آسیب دیده است.

آبی که از دورِ در می آید ساده­ترین چیزی است که می­توان دید. ابتدا از بسته ­بودنِ کاملِ درب مطمئن شوید. آیا یک جوراب بین لاستیک دور درب و درِب ماشین گیرکرده است؟ مشکل حل است. اگر درِ ماشین کاملاً بسته بود، خودِ لاستیک را ازنظر فرسودگی یا آسیب­دیدگی احتمالی بررسی کنید. اگر لاستیک سالم بنظر می­رسد، آن را تمیز کنید. تکه های نخ، ذرات پودر لباسشوییِ حل نشده، مو و عوامل ریز دیگر همگی م یتوانند باعث ایجاد نشتی شوند. از یک ابر ظرفشویی یا  چیزی مشابه آن برای تمیزکردن درِب ماشین استفاده کنید.

 

 

۳. فشار آب زیاد از حد است.

هنگامی که از کشوی پودر نشتی آب وجود دارد، تقریباً همیشه به یکی از این دو دلیل است: یا فشار آب ورودی بسیار زیاد است، و شیب لباسشویی رو به جلو است که سبب سرریزشدن برروی ماشین لباسشویی می شود، یا چیزی جلوی جریان آب را گرفته است. راه حل ساده می خواهید؟ فشار آب را با استفاده از شیر موجود در محل اتصال ماشین لباسشویی اندکی فشار آب را کاهش دهید.

 

۴.مسیر پخش کننده پودر مسدود شده است.

معمولاً استفاده از مقدار بیش از حدی از پودر شوینده سبب مسدود شدن کشوی پخش کننده پودر می شود، که خود باعث سرریزشدن آب خواهد شد. کشو را با آب داغ و برس تمیز کنید.

 

۵. از پودر شویندۀ بیش از حدی استفاده می­کنید.

اگر ماشین لباسشویی­تان بیش از حد کف می­کند، به این معنی است که از پودر لباسشویی بیش از حد استفاده می­کنید. حجم بالای کف در ماشین لباسشویی باعث نشتی آب در بعضی قسمت ها میشود . راه حل : پیش از انجام شستشوی بعدی با مقدار پودر کمتر، با مخلوطی متشکل از آب و سرکه به نسبت ۸ به ۱ میزان کف را کاهش دهید. حدود یک چهارم از این مخلوط باید کف­ها را ازبین ببرد.

۶ . خرابی پمپ لباسشویی

خرابی پمپ تخلیه آب، یکی از شایع‌ترین دلایل نشت آب از ماشین لباسشویی است. این پمپ می‌تواند تسمه‌ای، درایو مستقیم و یا الکتریکی باشد. اگر در طول چرخه شستشو نشتی آب را شاهد باشید می‌توان متوجه شد که معیوب شدن پمپ تخلیه علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی و علت نیامدن اب داخل لباسشویی است. بنابراین باید پمپ تخلیه و شیلنگ های متصل به آن و در صورت نیاز تسمه ماشین لباسشویی در قسمت پمپ را بررسی کنید.

با باز کردن قسمت جلویی به راحتی می‌توانید پمپ را بررسی و در صورت خرابی آن را تعویض کنید.

توجه توجه: قبل از اقدام به بررسی علت نشت آب از ماشین لباسشویی و چک کردن پمپ برق دستگاه را قطع کنید.

٧ . بررسی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

به دلیل استفاده زیاد و روزانه از ماشین لباسشویی، لاستیک دور درب ممکن است معیوب شود. این مشکل می‌تواند باعث نشت آب از ماشین لباسشویی شود. بدین منظور باید سریعا به سراغ تعمیر لاستیک لباسشویی و نسبت به تعمیر و  جا انداختن فنر دور لاستیک لباسشویی در قسمت درب اقدام کنید.رفت. یکی از دلایل دیگر که مخصوص به درب لباسشویی است، و باعث نشت آب از ماشین لباسشویی میشود؛ قفل نشدن آن است که با مواجه شدن با این مورد باید قفل درب را تعویض کنید.

٨ . بررسی دیگ ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل نشت آب از ماشین لباسشویی، مشکل در تراز بودن دیگ است. چونکه عدم تراز بودن دستگاه در حین کار باعث تکان خوردن و در نهایت ضربه به دستگاه می‌شود که شکاف و سوراخ ایجاد می‌شود. همچنین اگر ماشین لباسشویی هنگام پر کردن آب و چرخاندن مخزن نشتی دارد علت ممکن است به کاسه نمد مربوط باشد. پس بیایید برای تحقیق نشتی آب از شفت، قاب پشتی ماشین لباسشویی را در آورید و اجازه دهید که ماشین لباسشویی کامل آبگیری کند. به قسمتی که بلبرینگ قرار دارد نگاه کنید و ببینید آب خارج می‌شود. اگر کاسه نمد باید عوض شود، باید کل ماشین لباسشویی از هم باز شود.

توجه توجه: ریختن حجم بسیاری از لباس در لباسشویی به مرور زمان دچار اختلال کار در کاسه نمد و بلبرینگ می‌شود که در نهایت می‌تواند باعث خرابی و منجر به نشت آب از بلبرینگ های لباسشویی می شود.

 

همۀ این روشها نسبتاً راحت هستند، اما درمورد هرگونه مشکل جدی­تری، نظیر نقص در شیلنگ­های داخلی ( جنت ها )، خرابیِ دریچۀ ورودیِ آب، مشکل پمپ یا نیاز به تعویضِ لاستیک های آب­بندی، با یک تکنسین خدمات تعمیر لباسشویی دی جی تعمیرات تماس بگیرید تا مشکل را حل کند.

 

 

استفاده از خدمات ما در کرج و حومه

اگر شما ساکن کرج و یا حومه کرج هستید و لباسشویی شما نیاز به تعمیر یا سرویس دارد ما در مرکز تعمیرات لباسشویی در کرج آماده خدمات رسانی در کمترین زمان هستیم . شعب ما در محدوده مهرشهر گوهردشت فردیس ملارد و اسلام شهر می باشد . با ما تماس بگیرید.

 

نمایندگی تعمیر لباسشویی در کرج ملارد فردیس

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (8 امتیاز, average: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *