ماشین لباسشویی گیربکسی

تفاوت ماشین لباسشویی موتور گیربکسی و تسمه‌ای

ماشین لباسشویی بعد از یخچال فریزر دومین وسیله‌ی خانگی پرمصرف می‌باشد. تنوع برند و شرکت‌های تولیدکننده هر روز در حال افزایش است. شرکت‌های تولیدکننده جهت افزایش توان رقابتی خود تکنولوژی‌های جدید را معرف می‌کنند. ماشین لباسشویی‌های بدون تمسه یا اصطلاحا گیربوکسی از تکنولوژی‌های جدید می‌باشند. در این نوع موتور مستقیما به مخزن وصل شده است. در این مطلب مزایای این نوع را بررسی می‌کنیم.

ماشین لباسشویی گیربکسی یا بدون تسمه چیست؟

چند سالی هست در بازار لوازم خانگی لباسشویی‌های دایرکت درایو (Direct Drive) یا لباسشویی بدون تسمه ظاهر شده است. که متاسفانه خیلی از فروشندگان لوازم خانگی آن را به نام لباسشویی گیربوکس‌دار به مشتری معرفی می‌کنند. در حالی که اصلا هیچ گیربکسی در این نوع از لباسشویی‌ها استفاده نشده است.

ماشین لباسشویی با تسمه و بدون تسمه

موتورهای دایرکت درایو یا انتقال مستقیم حرکت، در واقع همان موتورهای پنکه سقفی هستند، با این تفاوت که جریان برق در این موتورهای دایرکت درایو لباسشویی مستقیم یا DC می‌باشد. و برای راه‌اندازی آن هم به برد راه‌انداز یا درایور (Driver) نیاز دارند.

در این موتورها سیم‌پیچ استاتور درون روتور ثابت و روتور که یک بشقاب آهنی ۳۵ سانتی هست در داخل خود ۲۰ آهنربا دارد، که این آهنرباها بوسیله استاتور تحریک شده و موتور شروع به چرخیدن می‌کند. این روتور مستقیم به شفت درام لباسشویی متصل می‌باشد.

مزایایی موتورهای بدون تسمه:

  1. با حذف تسمه راندمان موتور بیشتر شده است.
  2. لرزش لباسشویی با توجه به بالانس شدن وزن موتور روی شفت درام کمتر شده است.
  3. این نوع موتورها تقریبا با توجه به قطر زیاد سیم پیچ و جریان مستقیم DC خیلی بندرت معیوب می‌شوند. به این خاطر است که گارانتی ۱۰ ساله به این نوع موتورها داده شده است.

توضیحات بیشتر

موتور inverter direct drive: این موتورها فاقد تسمه هستند. با توجه به عدم وجود تسمه، موتور Direct Drive مستقیما دیگ را چرخانده، لرزش و صدای دستگاه را پائین آورده و عمر ماشین لباسشویی را بیشتر می‌کند. همچنین حذف تسمه و تجهیزات جانبی علاوه بر کاهش انرژی مصرفی، فضای داخلی ماشین و ظرفیت شستشو را افزایش می‌دهد. ظرفیت شستشوی بالاتر نیز سبب می‌گردد در هر بار استفاده از ماشین لباسشویی شما بتوانید حجم بیشتری از البسه را با اندازه‌های بزرگ‌تر مانند پتوها و ملحفه، به راحتی و با مصرف انرژی کمتر شستشو دهید.

مزایای موتور تسمه‌ای

مزیت این نوع موتورها سادگی سیستم است که به راحتی قابل تعمیر یا تعویض است و از نظر بالانس شدن کمترین ایراد را دارا می‌باشد

مزایای موتور اینورتر تسمه‌ای

  • مصرف پایین برق
  • صدای پایین
  • کمترین لرزش
  • بالانس خودکار عالی
  • عمر بالای موتور

این نوع طراحی موتور در ماشین لباسشویی‌های اروپایی و آمریکایی استفاده شده و قیمت ماشین لباسشویی‌های مربوطه کمی گران‌تر است ولی اگر این ماشین را داشته باشید مطمئن باشید که ۳۰ سال هم از این ماشین لباسشویی استفاده کنید به هیچ عنوان موتورش خراب نخواهد شد! فراموش نکنید که موتور اینورتر مصرف برق کمتری دارد و بیشتر لوازم خانگی به سمت موتورهای اینورتر پیش می‌رود.

 

خدمات پس از فروش و تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی تسمه‌ای یا گیربکسی (بدون تسمه) دچار مشکلی شده، بهتر است اگر کارت گارانتی معتبر دارید از مراکز خدمات پس از فروش شرکت تولیدکننده که در دفترچه‌ی راهنما یا کارت گارانتی ذکر شده تماس حاصل فرمایید و تعمیرات را به آنها بسپارید. ولی اگر مدت اعتبار کارت گارانتی تمام شده یا آن را گم کرده‌اید بهتر است با یک مرکز خدمات تعمیر لوازم خانگی معتبر تماس بگیرید.

تکنسین‌های ما در دیجی‌تعمیرات برای ارائه خدمات تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی در خدمت شما همشهریان کرج می‌باشند. برای درخواست و هماهنگی با شماره‌های مندرج در صفحه‌ی تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

 

خدمات ما تمیرات فوری ماشین لباسشویی در محل

اگر به هر دلیلی نیاز به تعمیرات یا سرویس لباسشویی در کرج، فردیس، ملارد، شهریار یا اسلامشهر دارید میتوانید با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت همکاران ما برای تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنند و مشکل را بر طرف کنند.

 

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در کرج

 

آخرین بروزرسانی: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

خیلی بدبدمتوسطخوبخیلی خوب (10 امتیاز, average: 4,10 از 5)
Loading...

7 دیدگاه

  • رضوان

    سلام ماشین لباسشویی سامسونگ مدلB1253خریدیم حدود یک ماه پیش وقتی که کار میکنه صدای زوزه بلندی داره که اذیت کننده است نمایندگی میگه طبیعیه چون موتورش تسمه ای هست بعد از این همه پول که دادم چون الان خیلی گرون شدن، لطفا اگه کسی اطلاعاتی داره مرا راهنمایی کنه

    • modir

      سلام موتور های اینورتر با تسمه های شیاری متاسفانه یک صدایی شبیه وز وز کردن در زمان چرخ دارند.

  • رضا اصغری

    ممنون از اطلاعاتی که در سایت گذاشتید

  • رضا اصغری

    با سلام و احترام موتور دایرکت درایو با دیجیتال اینورتر چه تفاوتی دارد؟ کدام تسمه ای و کدام گیربوکسی است؟ کدام صدای کمتری دارد؟ مثلا تمام سامسونگ ها تسمه ای دیجیتال اینورتر هستند و الجی دایرکت درایو.
    در مطالبتان کامل اشاره به این موارد نکردید و متوجه نشدم
    کدام را پیشنهاد میکنید توضیح بفرمایید ممنون میشوم
    با تجدید احترام

    • modir

      موتور دایرکت درایو به معنای بدون تسمه یا همان گیر بوکسی می باشد ولی در موتور های دیجیتال اینورتر به همان سبک تسمه دار می باشد غناوری دایرکت درایو جدید تر و اصولا کم صدا تر می باشد.

  • رضا اصغری

    درود و احترام و ادب سوالی دارم🌷؟
    لباسشویی الجی مدل FH2J3QDNP0 و لباسشویی سامسونگ مدل WF70F5EHW4X کدام یک بهتر است راهنمایی میفرمایید، در سایتهای گوناگون ویژگیهای متفاوت برای هرکدام نوشته هرکدام یه عدد وویژگی راجع به دور موتور و نوع موتور و صدای موتور و مصرف برق و آب و انرژی و … نوشته گیج و سردرگم شدم، هر فروشنده برای تبلیغ اطلاعات اشتباه میدهد.
    نوع موتور این دو چه تفاوتی دارد؟
    کدامیک از این دو را برای خرید پیشنهاد میفرمایید؟🤔 پیشنهاد شما و علتش چیست؟ یک دنیا ممنونم🙏🙏از راهنماییتان🌺🌺
    باتقدیم احترام مجدد🙏🙏🌷🌺🌷

    • modir

      سلام این دو مدل تقریبا هر دو در یک سطح هستند هر دو هفت کیلویی با موتور اینورتر ولی لباسشویی ال جی بدون تسمه می باشد ولی لباسشویی سامسونگ موتور اینور تسمه دارد . و از نظر فناوری در لباسشویی سامسونگ فناوری حباب‌ساز Eco Bubble استفاده شده است.

  • دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *